سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41652
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه سوم خرداد مترو

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان قطار شهري از آغاز عمليات اجرايي يكي ديگر از ايستگاه‌هاي مترو در فاز اول بهره برداري خبر داد.
آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه سوم خرداد مترو
به گزارش قم نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه سوم خرداد مترو بيان داشت: ايستگاه A۱۲ در عمق حدود ۱۸ متري زمين به ابعاد ۱۲۳*۱۷ متر احداث مي گردد كه فاصله آن از ايستگاه قبلي (A۱۱) و بعدي (A۱۳) به طور متوسط حدود ۷۴۰ متر مي باشد.

معاون شهرسازي و امورزيربنائي شهرداري قم با اشاره به اتمام شناسايي معارضين محل رمپ دسترسي و تهيه نقشه ازبيلت، بيان داشت: محدوده اين ايستگاه جهت انجام انحراف ترافيك و شروع عمليات عمراني احداث آن ايستگاه، چندي پيش به پيمانكار تحويل داده شده بود و هم اكنون با نصب حصارهاي محدوده رمپ دسترسي به تراز سكو، عمليات احداث آن ايستگاه آغاز گرديده است.

وي با اشاره به عدم وجود معارضين در ايستگاه A۱۲ افزود: به علت عدم وجود معارضين در اين ايستگاه عمليات احداث شمع‌هاي سازه نگهبان و رمپ دسترسي آن با سرعت بيشتري نسبت به ساير ايستگاه ها پيش خواهد رفت و هم اكنون پيمانكار پروژه در حال حفر چاه هاي شمع رمپ دسترسي مي باشد.

سرپرست سازمان قطار شهري قم با اشاره به احداث اين ايستگاه به روش ماينينگ ادامه داد: احداث ايستگاه به صورت ماينينگ، كمترين مزاحمت را براي مردم از نظر مشكلات ترافيكي و محدوده محصور شده، حين اجراي عمليات عمراني ايجاد مي كند.

وي با توضيح روش ماينينگ افزود: در اين روش از طريق ايجاد يك رمپ دسترسي به محل مورد نظر قرارگيري ايستگاه زير خيابان اصلي راه پيدا مي كنيم و كليه عمليات عمراني اعم از آرماتور بندي و بتن ريزي دال نهايي، شمع هاي سازه نگهبان و ... در زير زمين و بدون ايجاد مزاحمت براي مردم انجام مي گيرد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchi-nk.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما