شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41331
منبع : ستاد خبری هفته دولت استان قم
مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

همایش بررسی مخاطرات ریزگردها در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در سال گذشته اقداماتی با مسوولان ملی و استانی در زمینه ریزگردها انجام شده است و مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است که مقرر شد با پیگیری‌های صورت گرفته همایشی با استان‌های هم‌جوار درسال جاری برگزار شود.
همایش بررسی مخاطرات ریزگردها در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، محسن اروجی با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران در استان قم اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده است، اظهار کرد: عمده کار در زمینه سیل بوده است که ساخت و سازهای کانال مرکزی حوزه پردیسان به پایان رسیده است و مطالعات طرح تفصیلی قم‌رود در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: در حوزه زلزله دو گسل فعال در استان قم داریم همچنین تعدادی گسل فرعی نیز داریم که در سال گذشته زلزله هم داشتیم و با اقدامات خوبی که انجام شد توانستیم این زلزله را مدیریت کنیم.

اروجی با بیان اینکه در حوزه آموزشی دوره‌های مختلفی برای نیروهای امدادگر برگزار کردیم، گفت: یک دوره آموزشی مدیریت بحران در استان داشتیم هم‌چنین در سال‌های گذشته دوره‌های خوبی برای کارشناسان استان و مردم برگزار کردیم، هلال احمر، شهرداری و سازمان‌های دیگر نیز در این زمینه فعال بودند که آموزش‌های لازم را به صورت کلی به مردم ارائه کردند.

وی بیان کرد: در سال گذشته یکی از کارهای خوبی که داشتیم برگزاری 16 مانور بود، یک مانور در پردیسان داشتیم که با حضور تمام دستگاه‌های استانی برگزار شد؛ همچنین مانوری در پردیسان در یکی از واحدهای مسکونی انجام دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: ریزگردها یکی از حوادثی است که استان قم دچار آن شده است، این مشکل در پی احداث سد غدیر و کم شدن حق‌آبه‌ها و بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز، خشک شدن حوض سلطان و دریاچه نمک به وجود آمده است و در این راستا اقدامات لازم در استان صورت گرفته است و همایشی در این زمینه برگزار می‌شود.

اروجی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقداماتی با مسوولان ملی و استانی در زمینه ریزگردها انجام شده است و مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته که با پیگیری‌های صورت گرفته همایشی با استان‌های هم‌جوار درسال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی و کمک مردم به سازمان‌های مسوول در این زمینه می‌تواند کارگشا باشد، افزود: طرحی به منظور ایجاد فضای سبز در قم در حال انجام است که با مشارکت مردمی منطقه‌ای را زیر پوشش قرار می‌دهند و 5 هزار هکتار از از این اراضی اولویت نخست را دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb8fba.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما