چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 41464
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم
در دیدار استاندار قم با وزیر صنعت لبنان مطرح شد

تاکید بر افزایش همکاری‌های تجاری قم و لبنان

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در دیدار وزیر صنعت لبنان بر ضرورت افزایش همکاری‌های تجاری بین دو کشور تاکید کرد.
تاکید بر افزایش همکاری‌های تجاری قم و لبنان
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در جلسه با حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان طی سخنانی موقعیت منحصر به فرد استان قم را مورد توجه قرار داد.

استاندار قم با بیان اینکه قم دومین شهر مذهبی ایران است، حضور مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی برای تربیت طلاب خارجی در این استان را مورد توجه قرار داد و افزود: سالانه از 3 میلیون گردشگر خارجی میزبانی می‌کنیم.

وی با اشاره به جغرافیای کوچک استان قم تصریح کرد: با این وجود در زمینه سیاسی و فرهنگی این استان در سطح جهان تاثیرگذار است.

صادقی همچنین به ویژگی‌های اقتصادی و زیرساخت‌های عمرانی قم اشاره کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی در این استان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به رونق چاپ و نشر در کشور لبنان اظهار کرد: شهرک چاپ و نشر قم زیرساخت‌های لازم برای حضور ناشران لبنانی را دارد.

وزیر صنعت لبنان نیز با اشاره به تاریخ غنی استان قم بیان کرد: طبق احادیث روزی  علم در قم ظهور می‌کند و هم اکنون در این برهه از زمان قرار داریم.

وی با اشاره به نقش ایران در مبارزه علیه استکبار اضافه کرد: ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی همواره پیشتاز بوده است.

حسین الحاج حسن با بیان اینکه آرزوی توفیق ایران در همه زمینه‌ها را داریم افزود: ما معتقدیم ایران کشور امام زمان است و برای موفقیت این کشور دعا می‌کنیم.

وزیر صنعت لبنان با اشاره به حضور طلاب خارجی از همه کشورهای جهان در قم ادامه داد: وجود مرقد حضرت معصومه (س) بر تقدس این شهر افزوده است.

وی با بیان اینکه پس از تحریم‌ها رغبت برای سرمایه‌گذاری در ایران بسیار زیاد شده است تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با رفع موانع شاهد افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و لبنان باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci55a5.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما