چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 41474
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

لزوم توسعه رشته‌های تحصیلی کاربردی در دانشگاه‌ها/ علم باید در جامعه زیاد شود نه مدرک

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی گفت: برخی از رشته‌هایی که دانشجویان در دانشگاه تحصیل می کنند، هیچ تأثیری در جامعه ندارد که این مایه خسارت است، لذا مسؤولان برنامه‌ریزی کنند که تنها رشته‌هایی تدریش شود که یا برای عقاید مردم یا برای زندگی آنان مفید باشد.
لزوم توسعه رشته‌های تحصیلی کاربردی در دانشگاه‌ها/ علم باید در جامعه زیاد شود نه مدرک
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با معاونان وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مسؤولان وزارت علوم باید تلاش کنند که در دانشگاه‌ها رشته‌هایی به وجود بیاید و دروسی تدریس شود که گرهی از مشکلات جامعه باز کند.

وی ادامه داد: برخی از رشته‌هایی که دانشجویان می‌خوانند و برایش پایان‌نامه هم می‌نویسند، هیچ تأثیر مفید و ملموسی بر جامعه ندارد که این مایه خسارت است.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی که گرهی از مشکلات جامعه را باز نمی‌کند جامعه و فرد را متضرر می‌سازند،‌ عنوان کرد: مسؤولان وزارت علوم باید برنامه‌ریزی کنند که تنها دروس و رشته‌هایی تدریس شود که یا برای عقاید مردم مفید باشد یا برای زندگی آنان.

وی از مسؤولان وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری خواست تا مقاله «کارخانه مدرک‌‌سازی» را مطالعه کنند و اضافه کرد: نمی‌دانم نویسنده این مقاله، از روی خیر‌خواهی این مقاله را نوشته است یا از روی دشمنی، ‌ولی  در این مقاله مواردی پیرامون ضررهایی که رشته‌های بی‌اثر، بر جامعه و فرد وارد می‌سازد عنوان شده است که خوب و قابل تأمل و بررسی است.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: باید تلاش کنید علم در جامعه زیاد شود نه مدرک.

وی عنوان کرد: ممکن نیست آقای روحانی، رئیس جمهور بتواند برای 75 میلیون نفر شغل ایجاد کند، پس بهتر است بر تقسیم شغل متمرکز شود به گونه‌ای که مسؤولیت شغل‌های متناسب با بانوان به بانوان واگذار شود و سایر شغل‌ها به آقایان.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: اگر شغل‌ها بر اساس ظرفیت‌‌‌ها و تناسب به بانوان و آقایان واگذار شود، حدود سه چهارم از آقایان شاغل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقوا در درون اغلب بانوانی که بیشتر با آقایان سر و کار دارند کاهش‌ ‌می‌یابد،‌ افزود: حدود کار‌های بانوان باید به ‌گونه‌ای باشد که با اخلاق و عفت‌ آنان متناسب باشد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه به تازگی خانه‌سالاری کم‌رنگ و در برخی خانواده‌ها تعطیل شده است،‌ عنوان کرد: این قضیه موجب می‌شود فرزندان، خوب تربیت نشوند.

وی از مسؤولان وزارت علوم بابت اقدام در راستای تفکیک جنسیتی دانشگا‌ه‌ها تشکر کرد و گفت: قدم‌هایی که در راستای تفکیک جنسیتی کلاس‌های درسی در دانشگاه‌ها برداشته‌اید خوب است ولی باید تلاش بیشتری شود تا مراکز علمی در کل تک جنسیتی شود نه اینکه در کلاس میان بانوان و آقایان پرده بزنید یا فقط کلاس‌هایشان را جدا کنید بلکه باید مراکز علمی زنانه و مردانه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxxex.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما