شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 41538
منبع : خبرگزاری تسنیم
توصیه‌های مراجع تقلید و علمای حوزه به رئیس رسانه ملی

تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی و شبکه‌های برون مرزی در اولویت کاری صدا و سیما قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما، تاکید بر تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی، توجه به احکام اسلامی در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ صحیح، تاکید بر تقویت شبکه‌های برون مرزی از جمله توصیه‌های مراجع به رئیس رسانه ملی بود.
تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی و شبکه‌های برون مرزی در اولویت کاری صدا و سیما قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما، تاکید بر تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی، توجه به احکام اسلامی در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ صحیح، تاکید بر تقویت شبکه‌های برون مرزی از جمله توصیه‌های مراجع به رئیس رسانه ملی بود.

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس رسانه ملی  وظیفه رسانه ملی را سنگین توصیف کرد و با اشاره به نقش اثرگذاری آن در حوزه فرهنگ، توجه بیشتر به حوزه علمیه و علما  که در حوزه فرهنگ اثر گذارند را خواستار شد.

استاد برجسته حوزه علمیه پاسخگویی به رسانه‌های معاند و برخی شبکه‌های دیگر را از وظایف مهم صدا و سیما برشمرد و گفت: صدا و سیما باید در این زمینه با قدرت به میدان بیاید چرا که آنها هیچ‌گاه از دشمنی‌شان با اسلام و ایران کوتاه نمی‌آیند.

آیت الله نوری همدانی همچنین بر توجه ویژه صدا و سیما به حجاب در برنامه‌ها تاکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره  به  دشمنی عمیق صهیونیست‌ها با ایران  و اسلام  بر ساخت  برنامه‌هایی  در جهت  پاسخگویی به آنها تاکید کرد.

تاکید بر تقویت شبکه‌های اجتماعی ملی

در ادامه این دیدارها حضرت  آیت الله مکارم شیرازی هم اهمیت کار این سازمان را یاد آور شد و گفت: اخلاقیات از بهترین برنامه‌هایی است که باید مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌های این سازمان دیده شود.

مرجع تقلید شیعیان همچنین برهماهنگی صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تقویت شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی هم توجه به احکام اسلامی در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ صحیح را خاطرنشان کرد و افزود: صدا و سیما موجب اعتبار این مملکت است بنابراین باید نسبت به اصلاح جامعه اهتمام بیشتر داشته باشد.

تأکید بر تقویت شبکه‌های برون مرزی

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با تشکر از خدمات سازمان صدا و سیما کار این رسانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: این اهمیت باعث مسئولیت بیشتر این رسانه می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های صدا و سیما باید دینی و اسلامی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

آیت الله صافی گلپایگانی به کارگیری افراد خوش‌سلیقه در سازمان صدا و سیما و برنامه‌های مختلف  را مورد توجه قرارداد.

این مرجع تقلید شیعیان توجه به اخلاقیات را نیز در برنامه‌های مختلف مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به محرم و نامحرم و حجاب در برنامه‌ها موجب رضایت امام زمان (عج) می‌شود.

ایشان همچنین بر تقویت رادیو معارف و پوشش سراسری آن در کشور تاکید کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برنامه‌سازی برای مسلمانان و شیعیان دیگر کشورها را در شبکه‌های برون مرزی مورد توجه قرارداد و افزود: فعالیت‌های صداوسیما باید موجب عظمت کشور باشد.

تقدیر از برنامه‌های طنز صداوسیما

علی عسکری همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام‌جمعه قم دیدار کرد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای علی عسکری بر ریاست سازمان صدا و سیما تاکید کرد که همه برنامه‌های سیاسی و اقتصادی و طنز  باید فاخر و ارزشمند  باشد که مدتی است که این امر دیده می‌شود.

وی بر تولید محتوای خداپسندانه تاکید کرد و گفت: همه تولیدات باید برای خدا و مصالح دینی باشد.

فعالیت بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی

علی عسکری در این دیدارها ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم همه برنامه‌ها در راه ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در جهت دین، اخلاق، امید و آگاهی‌بخشی باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم علاوه بر شبکه‌های برون مرزی و داخلی رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه‌اندازی می‌کنیم.

علی عسکری توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه‌های سازمان صدا و سیما دانست و از راه‌اندازی شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی  خبر داد.

علی عسکری همچنین با اشاره به وجود هشتاد هزار مسجد در کشور گفت: سازمان صدا و سیما تلاش می‌کند این مساجد فعال شوند چرا که هر کدام از آنها کانون ترویج اسلام است و می‌تواند نقش موثری در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن داشته باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از ورود این رسانه بر فضای مجازی خبر داد و گفت: راه اندازی شبکه‌های IPTV از برنامه‌های صدا و سیما است.

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه پیام رسان سروش در صدا و سیما خبر داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaamny.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما