پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 41687
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:‌

کنگره امام سجاد(ع) افتخار حوزه علمیه است/ ضرورت ترویج سیره امام سجاد(ع)

قم نيوز : قم نیوز: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترویج سیره امام سجاد(ع) و پرداختن به صحیفه سجادیه کار بزرگی است، گفت:‌ کنگره امام سجاد(ع) افتخاری برای استان هرمزگان و حوزه علمیه است.
کنگره امام سجاد(ع) افتخار حوزه علمیه است/ ضرورت ترویج سیره امام سجاد(ع)
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار کرد:‌ گزارش برگزاری کنگره امام سجاد(ع) دلگرم کننده بود،‌ آن هم در زمانی که دشمنان ما به دنبال اسلام هراسی هستند،‌ در عین حال در ایران اسلامی در استان هرمزگان که به ظاهر محروم است،‌ مردم استوار و با همت این استان کار بزرگی به نام کنگره امام سجاد(ع) را سامان بخشیدند.

وی ادامه داد: کنگره امام سجاد(ع) افتخاری برای استان هرمزگان و حوزه علمیه است،‌ ترویج سیره امام سجاد(ع) و پرداختن به صحیفه سجادیه کار بزرگی است و ما به چنین کارهایی نیاز داریم تا جامعه با اهل بیت(ع) آشنا شود. متاسفانه جامعه ما آن طوری که شایسته است، با اهل بیت آشنا نیست و نیاز داریم که فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) را در کشور نهادینه کنیم.

وی افزود: زندگی اهل بیت(ع) پس از عاشورا زندگی خاصی بود و اهل بیت(ع)‌ در آن دوره رفتار و ادبیات خاصی داشتند،‌ امام سجاد(ع)‌ در زمانی دعای مکارم الاخلاق را گفتند که به دلیل شرایط اختناق امکان آوردن نام اهل بیت(ع)‌ در جامعه نبود و ایشان در آن زمان با زبان دعا به اهل بیت(ع)‌ درود می‌فرستادند و نام آنها را در جامعه زنده نگه داشتند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه دعا در اسلام گفت: دعا یک نوع اطلاع رسانی و معرفی اهل بیت(ع) است و دعاهای امام سجاد(ع) پس از خطبه ایشان در شام بود و‌ امام سجاد(ع)‌ در دعای مرزداران،‌ کل نگهبانان مرزها و مسلمانان را دعا کردند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد:‌ ما در بعثه حج زمانی که مهمانان از کشورهای مختلف به بعثه می‌آمدند، در کنار قرآن به آنها دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را هدیه می‌کردیم، علمای اهل سنت پس از خواندن صحیفه سجادیه به ما می‌گفتند که این کتاب ما را بهت زده کرد.

وی افزود:‌ حفظ صحیفه سجادیه کار بزرگی است که کمتر به آن پرداخته شده است،‌ به نظرم باید با حوزه و حوزویان برای حفظ صحیفه سجادیه توافقی داشته باشید. اگر یک طلبه به صحیفه سجادیه مسلط باشد، اثر کار تبلیغی او چند برابر می‌شود، من هم در سخنرانی‌های خودم مقید هستم که از کلمات اهل بیت(ع) استفاده می‌کنم، کلماتی که در واقع نور هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کنگره امام سجاد(ع) اظهار کرد: برگزاری مستمر این کنگره کاری قابل تقدیر است و من استقامت اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع)‌ را در برگزاری این کنگره تحسین می‌کنم،‌ شما اعضای ستاد اجرایی این کنگره در گسترش کارتان درنگ نکنید.

وی تصریح کرد:‌ برای موفقیت تک تک شما دعا می‌کنم تا در معرفی اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه به مردم موفق شوید، برکت به همراه چنین کارهایی خواهد آمد، بشارتی وجود دارد که در هنگام ظهور خانه‌ای وجود ندارد مگر اینکه با معارف اهل بیت(ع) آشنا شده باشد و در این راستا باید استان‌های مختلف کشور با محوریت شهر قم پیام اهل بیت(ع) را به جهان برسانند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر معرفی اهل بیت(ع)‌ به جهان خاطرنشان کرد: در روایات ائمه معصومین(ع) آمده که اگر مردم محاسن اهل بیت(ع)‌ را بدانند و مردم به زیبایی کلمات اهل بیت(ع) توجه کنند، از ائمه معصومین(ع) تبعیت خواهند کرد و در این راستا باید اهل بیت(ع) به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfevdj.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما