سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 41809
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

قرآن در دانشگاه‌ها مظلوم واقع شده است/ قرآن باید محور تربیت فرزندان باشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ در دانشگاه‌ها به علوم دیگر توجه می‌شود و قرآن مظلوم واقع شده است.
قرآن در دانشگاه‌ها مظلوم واقع شده است/ قرآن باید محور تربیت فرزندان باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان قم با اشاره به مظلومیت قرآن کریم اظهار کرد:‌ در دانشگاه‌ها به علوم دیگر توجه می‌شود و قرآن مظلوم واقع شده است، ما باید قرآن را از حاشیه خارج می‌کنیم و به متن قرآن کریم در دانشگاه‌ها توجه کنیم، باید دانشجویان را با کلام الهی آشنا کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر موارد ضروری در تربیت فرزندان گفت:‌ خانواده‌ها باید محور تربیت فرزندان خود را قرآن قرار بدهند و آن‌ها را به گونه‌ای تربیت کنند که فرزندان قرآن و عترت باشند، باید ما نقطه مطلوب خودمان را قرآن قرار بدهیم.

وی افزود‌: قرائت و حفظ قرآن کریم، کار خوبی است، اما باید به مفاهیم قرآن هم توجه کنیم، باید نسل جوان ما قرآنی باشند و در این راستا ما باید تلاش کنیم؛ قرآن کریم به عنوان کلام خداوند اهمیت زیادی دارد و ما باید در زندگی خودمان از قرآن کریم استفاده کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی قرآن کریم را نیاز به مفسر دانست و تصریح کرد:‌ اهل بیت(ع)‌ بهترین مفسران کریم هستند، چون آن‌ها با خانواده وحی مرتبط هستند، قرآن کریم به تنهایی به انسان کمک نمی‌کند و انسان باید از کلام ائمه معصومین(ع)‌ در کنار قرآن کریم استفاده کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ارتباط بین قرآن و عترت خاطرنشان کرد:‌ قرآن کریم به عنوان کلام خداوند و همچنین کلمات ائمه معصومین(ع) به عنوان عترت باید همیشه در کنار هم باشند و این دو نباید از یکدیگر جدا شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9wba.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما