چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 41821
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

كاهش نرخ سود تسهيلات بافت فرسوده

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم از كاهش نرخ سود تسهيلات بافت فرسوده خبر داد.
كاهش نرخ سود تسهيلات بافت فرسوده
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به آخرين نامه ابلاغ شده در شهريورماه امسال اظهار كرد: براي ساخت وساز در بافت فرسوده وام تا سقف ۱۲۰ ميليون تومان با نرخ سود تسهيلات هشت و ۹.۵ درصد به ازاي هر واحد اختصاص پيدا مي‌كند، اين تسهيلات براي خانه اولي‌ها و ساكنان بافت‌هاي فرسوده است.

وي با بيان اينكه تسهيلات ديگر مربوط به بافت فرسوده براي وديعه مسكن است، گفت: نرخ وام وديعه مسكن تا سقف ۲۰ ميليون تومان و سود چهار درصد است كه وام دوساله در اين زمينه به افراد تعلق مي‌گيرد.

مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: بافت‌هاي فرسوده زيادي پيرامون حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد و به طور عمده در مناطق يك و سه قرار دارد، اين بافت‌ها در توسعه شهري سال‌هاي ۵۰ شكل گرفته‌اند، اكثر آنها از نظر مسكوني، فشرده بوده و به طور عمده كمبود خدمات دارد.

وي عنوان كرد: مالكان ساكن بافت فرسوده به منطقه مراجعه مي‌كنند و در صورت تمايل به استفاده از تسهيلات بايد به شركت عمران معصوميه معرفي شوند، مدارك، سند مالكيت و موقعيت بافت فرسوده را بررسي مي‌كنند و در صورت تأييد به آنها تسهيلات اعطا مي‌شود.

خاكي با بيان اينكه فرسودگي كالبدي يكي از مشكلات اصلي در سيما و منظرشهري است، گفت: نداشتن كيفيت مصالح در اين بافت‌ها و عقب‌نشيني نامتوازن از جمله مشكلات بافت‌هاي فرسوده بوده كه يكي از مهم‌ترين اقدامات مورد نياز در اين بخش اصلاح سيما و منظر شهري است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfycdj.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما