شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 41895
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آموزش ۲۰ هزار واحد مسكوني در زمينه تفكيك زباله از مبدا

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از آموزش چهره به چهره تفكيك زباله از مبدأ به ساكنان ۲۰ هزار واحد مسكوني طي سه ماه گذشته خبر داد.
آموزش ۲۰ هزار واحد مسكوني در زمينه تفكيك زباله از مبدا
به گزارش قم نيوز، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به ارائه آموزش در زمينه تفكيك زباله از مبدأ گفت: بخشي از محدوده شهر نياز است، آموزش‌هاي محسوس‌تر به ساكنان آن ارائه شود، بنابراين در اين زمينه برنامه‌ريزي صورت گرفته و طي سه ماه گذشته آموزش چهره به چهره در اين زمينه به ساكنان بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسكوني ارائه شده است.

وي خاطرنشان كرد: مدتي است در سطح منطقه ۶ كار آموزش شروع شده كه پيش‌بيني مي‌شود ساكنان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار واحد مسكوني زيرپوشش آموزش‌ها قرار گيرند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه در اين طرح آموزش‌‌دهندگان با مراجعه به درب منازل آموزش‌هاي چهره به چهره را ارائه مي‌دهند،‌ گفت: مباحث كاهش توليد زباله، نحوه تفكيك، معرفي زباله خشك و تر و نحوه تفكيك و زمان جمع‌آوري زباله خشك به شهروندن ارائه مي‌شود.

وي عنوان كرد: خودروهايي در سطح معابر فعاليت مي‌كنند يا به صورت روزانه بر اساس برنامه زمان‌بندي درب واحدهاي مسكوني مراجعه مي‌كنند، در صورت حضور نداشتن شهروندان يا تحويل ندادن زباله خشك با بروشورها و راهنمايي به شهروندان مجدد موضوع را متذكر مي‌شوند.

مير ابراهيمي يادآور شد‌: در مجموعه واحدهاي تجاري سطح شهر جلساتي با اصناف و اتحاديه‌ها برگزار شده و به نوعي ساز و كارهايي معين شده كه زباله‌هاي خشك اصناف و واحدهاي تجاري جداگانه به پيمانكاران تحويل داده شود.

وي با اشاره به ارائه آموزش‌هاي تفكيك زباله در ادارات گفت:‌ جلسات آموزشي براي مأموران، همكاران و عوامل خدمات ادارات استان برگزار شده كه نحوه جداسازي زباله خشك و تر به آنها آموزش داده شده است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم يادآور شد: مخازن كارتن پلاست در ادارات و بانك‌هاي شهر توزيع شده تا كارمندان و ارباب رجوع‌ها زباله‌هاي خشك خود را در داخل مخازن زباله خشك قرار دهند.

وي تصريح كرد: هماهنگي‌هايي با عوامل اجرايي در ادارات شده تا در واقع زباله‌هاي خشك را بر اساس برنامه زمان‌بندي در اختيار پيمانكاران زباله خشك قرار دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgn79t.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما