جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 42387
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ارتقاي سيما و منظر ورودي جعفريه در دستور كار شهرداري قم

قم نيوز : قم نیوز: شهرداري منطقه ۶ قم گفت:‌ ارتقاي سيما و منظر ابنيه ورودي جعفريه در دستور كار است زيرا مدت‌ها به دليل مشكلات مالكيتي امكان صدور پروانه رها شده بود و اين امر در شأن شهر كريمه اهل بيت(س) نمي باشد.
ارتقاي سيما و منظر ورودي جعفريه در دستور كار شهرداري قم
به گزارش قم نیوز، سيدمحمد موسوي‌منش اظهار كرد: بحث جعفريه از دغدغه‌هايي بود كه در مدت يك سال اخير با اولويت بسيار بالا مطرح شد.

وي خاطرنشان كرد: ورودي جعفريه مشكلات فراوان مالكيتي، ملكي و سندي دارد، جريان‌بخشي به مطالعات ساماندهي سيما و منظر براي محرك توسعه در اين بخش و بهبود شرايط پيگيري مي‌شود.

شهردار منطقه ۶ قم با اشاره به مطالعات پنج سال گذشته جهت ساماندهي اين محور گفت: اين ورودي رها نشده بلكه به طور جدي در يك سال اخير مورد توجه بوده، سال گذشته گروهي از معاونان استانداري ، مديران ارشد شهرداري قم و مسؤولان ذي ربط از جمله مديركل راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي و ديگر مديران بازديد داشتند و اين موضوع پيگيري شد.

وي خاطرنشان كرد: بايد ضوابط، شبكه معابر و نقشه‌هاي كاربري را به تصويب نهايي برسانيم و در آينده‌اي نزديك نيز اطلاعيه‌هاي لازم را براي صدور پروانه در محدوده ۱۷۰ هكتاري آن اعلام مي‌شود.

موسوي‌منش با بيان اينكه شبكه معابر و را‌ه‌هاي برون‌شهري از حوزه وظايف شهرداري خارج است، گفت: بايد اداره‌كل راه و شهرسازي استان شرايط را سامان داده و عمليات عمراني را انجام دهد، البته اداره‌كل راه و شهرسازي كار را شروع كرده است.

وي با اشاره به ارتقاي سيما و منظر كيفي ابنيه ورودي جعفريه گفت: به دليل مشكلات مالكيتي امكان صدور پروانه مدت‌ها رها شده بود كه اين امر در شأن شهر كريمه اهل بيت(س) نيست.

شهردار منطقه ۶ قم خاطرنشان كرد:‌ اين مطالعات اجازه مي‌دهد كه خدمات دروازه‌اي در حوزه خدمات‌رساني به زائران ارائه شود كه شامل نيازهاي اوليه زائران، پاركسوارها، بوستان‌ها، تاسيسات شهري و نمايشگاه‌ها است.

وي عنوان كرد: امكان صدور پروانه مهيا شده است، بنابراين از مالكان تقاضا مي‌شود شرايط سندي و مالكيت ملك خود را اصلاح كنند.

موسوي‌منش با اشاره به ترافيك شهري گفت: توجه ويژه به موضوع حمل و نقل عمومي در دستور است، مهم‌ترين مد حمل و نقل عمومي مترو است كه با ظرفيت بسيار بالايي مي‌تواند جا به جايي مسافر را انجام دهد.

وي خاطرنشان كرد: بين تمام مناطق و نواحي سطح شهر قم اولويت احداث خط يك مترو از قلعه كامكار شروع شد، اين امر توجه ويژه مديريت شهري به اين منطقه را نشان مي‌دهد، با توجه به تمركز جمعيت در اين منطقه با راه‌اندازي مترو، استفاده از خودرو براي مردم به صرفه نخواهد بود.

شهردار منطقه ۶ قم با بيان اينكه ورودي جعفريه با مترو عجين و مكمل يكديگر هستند، گفت: زائراني كه به شهر قم وارد مي‌شوند، مي‌تواند خودروي خود را در پاركسوار پارك كرده و نيازي به ورود خودروي خود به داخل شهر نداشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5s0o.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما