چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 42510
منبع : خبرگزاری فارس
نویسنده کتاب «مشق عشق امام حسین(ع)»:

عاشورا وسعتی به اندازه تاریخ حیات بشریت دارد/ کتابم را پیش‌کش مدافعان حرم حضرت زینب(س) کردم

قم نيوز : قم نیوز: نویسنده کتاب مشق عشق امام حسین(ع) گفت: عاشورا از نظر زمانی، حادثه‌ای کوتاه است ولی در حقیقت وسعتی به اندازه تاریخ حیات بشریت دارد و پیامش در نبض زمان جاری است که اگر دل به سمت حقیقت تنظیم شود بی‌شک پیامش را دریافت می‌کند.
عاشورا وسعتی به اندازه تاریخ حیات بشریت دارد/ کتابم را پیش‌کش مدافعان حرم حضرت زینب(س) کردم
به گزارش قم نیوز،  کتاب «مشق عشق امام حسین(ع)» به قلم میثم ابراهیمی به چاپ رسید.

این کتاب با بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران امام حسین(ع)، وقایع پیش از عاشورا و رخداد‌های پس از آن، امام حسین از دیدگاه علمای اهل تشیع و اهل تسنن، ارتباط عمیق عاشورا با ظهور مهدی موعود(عج) و ... سعی در بیان علل به وجود آمدن واقعه عاشورا و کشته شدن امام حسین(ع) و آثار حماسه بزرگ عاشورا بر ابعاد مختلف جامعه اسلامی دارد.

کتاب «مشق عشق امام حسین(ع)» با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و بسیج هنرمندان سپاه علی‌ابن‌ابی‌طالب‌(ع) به چاپ رسیده است.

میثم ابراهیمی، نویسنده کتاب «مشق عشق امام حسین(ع)» درباره این أثر گفته است: در این کتاب برای معرفی امام حسین(ع) به آیات قرآنی و سایر منابع معتبر شیعی و سنی مانند نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، وسائل‌الشیعه، بحارالأنوار و ... استناد شده است.

وی معتقد است انعکاس عاشورا که مکتب ناب اسلام، انسانیت، شجاعت، آزادگی و ظلم‌ستیزی است با شناساندن ابعاد مختلف وجودی امام حسین(ع) و معرفی جلوه‌های قیام وی امکان‌پذیر است و هدفش از نگارش کتاب مشق عشق امام حسین(ع) را همین موضوع عنوان کرده است.

نویسنده کتاب مشق عشق امام حسین(ع) در بخشی از این کتاب آورده است: عاشورا از بعد زمانی، به ظاهر حادثه‌ای کوتاه است ولی وسعتی به اندازه تاریخ حیات بشریت دارد، بلندترین پیام را در نبض زمان جاری ساخته است و گستره آن،‌ عالم هستی را فراگرفته است به طوری که هرجا و هر زمان که دل به سمت قبله حقیقت تنظیم شود بی‌شک پیامش را دریافت می‌کند.

ابراهیمی در این کتاب انگیزه امام حسین(ع) از رقم زدن حماسه عاشورا را به طور کلی در چهار بخش دینی، اجتماعی، اصلاح فرهنگی جامعه و سیاسی تقسیم بندی کرده است.

وی ضمن پاسداشت زحمات و جانفشانی‌های مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) بیان کرده است: کتاب «مشق عشق امام حسین(ع)» که با عشق، مشق وفاداری، دلدادگی به آل‌الله، شجاعت و آزادگی می‌دهد را به عنوان هدیه‌ای معنوی به مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) به ویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbgsba.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما