يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 33474
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اقدامات امام حسین(ع) در راستای زدودن انحراف از جامعه بود

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام حسین(ع) در راستای زدودن انحراف از جامعه و اصلاح دین رسول خدا(ص) گفت: حضرت اباعبدالله‌(ع) به محض اینکه متوجه شدند یزید بر سر کار آمده، اعتراض کردند و به مقابله با وی پرداختند.
اقدامات امام حسین(ع) در راستای زدودن انحراف از جامعه بود
به گزارش قم نگار، آیت الله عسگر دیرباز، با اشاره به عاشورا و شهادت اباعبدالله(ع) و لزوم الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) اظهار داشت: یکی از درس‌هایی که حادثه عاشورا برای ما دارد این است که ما هم باید همانند امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش جز بندگی خدا کاری انجام ندهیم و تنها در مسیر رضای الهی گام برداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا به ما درس معرفت می‌دهد افزود: یکی دیگر از درس‌های واقعه عاشورا، رابطه صمیمانه و عاطفی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و اصحاب ایشان است که باید مورد توجه جامعه اسلامی باشد.

آیت‌الله دیرباز با اشاره به اقدامات امام حسین(ع) در راستای زدودن انحراف از جامعه و اصلاح دین رسول خدا(ص) خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله‌(ع) به محض اینکه متوجه شدند یزید بر سر کار آمده، اعتراض کردند و به مقابله با وی پرداختند چون می‌دانستند یزید بر خلاف سیره و منش پیامبر(ص) حرکت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم بندگی خدا و فعالیت در راستای تقرب الهی گفت: اگر زندگی را بر مبنای بندگی خدا تعریف کنیم، به عزت می‌رسیم و اگر کسی بنده خدا نباشد بنده هزاران نفر غیر خداوند می‌شود و به عاقبت به خیری نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) همه هستی و زندگی خود را برای رضای الهی فدا کرد افزود: امام حسین(ع) بندگی خدا را کرد و در برابر یزید ایستاد و خداوند همان حضرت را به اوج عزت و عظمت رساند.

آیت‌الله دیرباز بیان کرد: باید از گذشت و فداکاری امام حسین(ع) الگو برداری کنیم و با الگوگیری از امام حسین(ع) گذشت و صبر را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که نیاز جامعه امروز است.

وی با اشاره به ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان بیان کرد: شعار هیهات من الذله سبب شد تا علاوه بر ملت ما، ملت‌های سوریه، لبنان و عراق هم در برابر دشمن ایستادگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کشور ما در اقتدار کامل قرار دارد و به‌ دلیل ایستادگی بر موضع حق و اقتداری که کشورمان دارد به محض اینکه متوجه می‌شود قدرت‌های زورگو نمی‌خواهند عزت ما حفظ شود، با اقتدار در برابر آن‌ها مقاومت می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcayyne.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما