چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 42731
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره غذای سالم در 120 واحد آموزشی قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری جشنواره غذای سالم در 120 واحد آموزشی قم خبر داد.
برگزاری جشنواره غذای سالم در 120 واحد آموزشی قم
به گزارش قم نیوز، محمد احمدی با اشاره به شعار روز جهانی غذا با عنوان آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند، گفت: جشنواره غذای سالم در 120 واحد آموزشی دارای مربی بهداشت برگزار شد که اکثر آنها مدارس ابتدایی دخترانه بودند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فرهنگ‌سازی مصرف حبوبات و کاهش ضایعات مواد غذایی را پیگیری می‌کند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اقلیم در حال تغییر است، یعنی افزایش دمای کره زمین منجر به کمبود آب آشامیدنی و بالا آمدن سطح آب دریاها می‌شود، افزود: به همین منظور باید تغییری در سبک زندگی داشته باشیم و برنامه‌های مختلف را با هدف اشاعه فرهنگ مصرف حبوبات برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: جشنواره غذای سالم از شنبه شروع شده و تا پایان هفته ادامه دارد، که آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف غذا با هدف پیشگیری از اضافه وزن و کاهش ضایعات غذا صورت می‌گیرد و پیام‌هایی در زمینه فرهنگ تغذیه صحیح، مصرف حبوبات به عنوان منبع با ارزش و ارزان پروتئین و کاهش ضایعات مواد غذایی آموزش داده می‌شود.

احمدی پختن آش‌های سنتی، برگزاری مسابقات نقاشی به مناسبت روز جهانی غذا و توزیع بروشورهای مختلف برای ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز جهانی غذا ذکر کرد.

وی یادآور شد: اگر فرهنگ تغذیه را اصلاح کنیم از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می‌شود، اکنون مشکل اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان وجود دارد، زیرا تغذیه آنها به سمت فست‌فودها گرایش پیدا کرده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کاهش تحرک نوجوانان و جوانان تصریح کرد: نوجوانان و جوانان به بازی‌های رایانه‌ای مانند تبلت و تلفن همراه تمایل پیدا کردند، اگر فرهنگ تغذیه صحیح را بین خانواده‌ها ترویج کنیم و در کنار آن تحرک داشته باشند، سلامت آنها تضمین می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqu9t.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما