شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 43041
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

تخریب منابع طبیعی در حقوق اسلام محکوم است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ اینکه افراد به تخریب منابع طبیعی اقدام می‌کنند، مورد تایید خداوند متعال نیست و از نظر حقوق اسلام محکوم است.
تخریب منابع طبیعی در حقوق اسلام محکوم است
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه منابع طبیعی حق مشخصی بر گردن جامعه بشریت دارد، اظهار کرد: این نعمت‌های الهی در اختیار انسان قرار گذاشته شده و انسان باید در حراست از آنها کوشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی فقط به حکومت‌ها محدود نمی‌شود، اضافه کرد: این یک وظیفه الهی است که خداوند متعال برای انسان‌ها درنظر گرفته است؛ اینکه افراد به تخریب منابع طبیعی اقدام می‌کنند مورد تایید خداوند متعال نیست و از نظر حقوق اسلام محکوم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم همه انسان‌ها نسبت به نعمت‌های الهی شاکر نیستند و برخی به دنبال تخریب آنها هستند به همین علت حکومت‌ها باید قوانین مشخصی را تعیین کنند تا از این امر جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه حراست از منابع طبیعی به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان باید نسبت به تغذیه گیاهان، رفع آفات و اصلاح آنها اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانند حقوق آنها ادا کنند؛ اگر مسؤولان جامعه رسالت خود را انجام دهند مردم نیز در راستای حفظ منابع طبیعی همکاری می‌کنند.

علوی گرگانی افزایش فعالیت‌های حکومتی بدون مشارکت مردمی را بدون نتیجه دانست و افزود: باید با فرهنگ‌سازی به مردم ابلاغ کنیم که حراست از منابع طبیعی یک رسالت الهی است.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی بر عهده روحانیت و مسؤولان است، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت اقشار مختلف جامعه بتوانیم در راستای رفع مشکلات منابع طبیعی گام‌های لازم را برداریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb8gba.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما