يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 43089
منبع : پایگاه خبری پلیس

کشف دو تن و 300 کيلو انواع مواد مخدر در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان از کشف دو تن و 300 کيلو انواع مواد مخدر و انهدام سه باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان خبر داد.
کشف دو تن و 300 کيلو انواع مواد مخدر در قم
به گزارش قم نیوز، سردار"کاظم مجتبايي" اظهار داشت:در يک هفته گذشته سه باند مهم قاچاق مواد مخدر که از استان هاي شرقي و جنوبي مواد مخدر را به سمت استان هاي مرکزي کشور حمل مي کردند، شناسايي و متلاشي شدند.

وي افزود: اين اقدام دلالت بر قدرت فني و هوشياري پليس مبارزه با مواد مخدر قم دارد که همواره در محورهاي مختلف پايش و رصد مي کند و سرشاخه هاي اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر را به اين شکل در دام مي اندازد.

سردار مجتبايي ادامه داد: در يک هفته گذشته بر اساس اقدامات اطلاعاتي و فني که صورت گرفت در سه عمليات جداگانه  سه باند مهم شناسايي و سپس در جاده هاي مواصلاتي استان قم به دام کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم افتادند و از اين سه باند حدوداً دو تن و 300 کيلو انواع مواد مخدر شناسايي و کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي استان اعلام کرد: از اين سه باند حدوداً 9 نفر قاچاقچي دستگير شدند و شش خودرو که نسبت به حمل اين مواد اقدام مي کردند توقيف شدند.

سردار مجتبايي ادامه داد: کشفيات اخير شامل يک تن و 300 کيلو  انواع مواد مخدر است که حدود يک تن و 50 کيلو حشيش و 800 کيلو ترياک از يک تريلي و 150 کيلو ترياک از تريلي ديگر کشف شد و همچنين از دو دستگاه سواري شاسي بلند 350 کيلو ترياک کشف و ضبط شد.

وي با اشاره به کشفيات مواد مخدر از ابتداي سال اضافه کرد: با اين کشفيات اخير، از ابتداي سال تا الان چهار و نيم تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرديم.

فرمانده انتظامي استان بيان داشت: البته تلاش پليس قم بر اين است که موازنه برخورد با سرشاخه هاي توزيع مواد مخدر و همچنين خرده فروشان و معتادان تابلو در سطح استان حفظ شود به همين خاطر از اول سال تا الان نزديک به شش هزار نفر از قاچاقچان و فروشندگان خرد و معتادان تابلو را در سطح معابر عمومي و محله هايي که مسئله دار هستند، جمع آوري و تحويل مقامات قضايي و کمپ هاي ترک اعتياد داده ايم.

سردار مجتبايي خاطرنشان کرد: تلاش ما براين است که بتوانيم در بخش مقابله که يکي از ضلع هاي مثلث مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور است،يعني در کنار پيشگيري و درمان موضوع مقابله را با جديت بيشتر دنبال و سعي کنيم همراهي و همکاري جدي تري را با ساير بخش هاي فرهنگي و درماني در اين حوزه داشته باشيم.

وي ابراز داشت: پليس قم مصصم است که برخورد جدي با قاچاقچيان و سرشاخه هاي اصلي مواد مخدر که از استان هاي شرقي کشور مواد را  تهيه و به سمت استان هاي مرکزي منتقل مي کنند و همچنين خرده فروشان و معتادان تابلو مواد مخدر را در داخل شهر فعاليت مي کنند ادامه بدهد، تا اينکه بتواند در اين زمينه به وظيفه خودش عمل کند.

فرمانده انتظامي استان در پايان تصريح کرد: کشفيات مواد مخدر، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزايش را نشان مي دهد، البته باندهايي که متلاشي شده اند  از اول سال تا کنون61 مرحله عمليات داشتيم براي جمع آوري و همچنين برخورد با قاچاقچيان که نشان دهنده اين است که 60 درصد افزايش انهدام باندها را در سطح استان رقم زده ايم.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdnz0o.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما