يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 43096
ادای دین قم به زعیم حوزه‌های علمیه:

بزرگترین بزرگراه شهری قم، آیت الله العظمی بروجردی نام گرفت

قم نيوز : قم نیوز: شورای اسلامی شهر قم با تغییر نام بلوار مرجعیت به نام بلوار «آیت الله العظمی بروجردی» موافقت کرد تا بزرگترین بزرگراه شهری قم به نام زعیم حوزه‌های علمیه نامیده شود.
بزرگترین بزرگراه شهری قم، آیت الله العظمی بروجردی نام گرفت
به گزارش قم نیوز، شورای اسلامی شهر قم امروز با تصویب تغییر نام بلوار مرجعیت به بلوار «آیت الله العظمی بروجردی» بر بحث‌های برآمده درباره نامگذاری قبلی خود نقطه پایانی گذاشت تا بزرگترین بزرگراه شهری قم از بلوار جمهوری اسلامی تا پردیسان، به نام زعیم حوزه‌های علمیه قم، حضرت آیت الله العظمی بروجردی نامیده شود.

در بحث‌های قبل از تصویب این تغییر نام، مسگری، عضو شورای شهر اظهار داشت: آیت الله بروجردی حق استادی به مراجع فعلی داشتند و مرجعیت عامه بدون هیچ بحثی به عهده ایشان بود. از این رو می‌توان این کار را کرد تا بخشی از حقی که از سوی ایشان به بر گردن جهان تشیع است را، ادا کنیم.

ملایی عضو دیگر شورای شهر به ضرورت اطلاع رسانی درباره مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: اگر قرار است تغییر نام داشته باشیم بهتر است که حداقل فضایی به عنوان موزه و اطلاع رسانی مراجع و نصب تمثال مراجع در این بزرگراه داشته باشیم زیرا این خوب نیست که مدتی نامی در شهر مطرح باشد و بعد بیاییم و نام آن را عوض کنیم.

ملکی نیز به معرفی مراجع در این بزرگراه اشاره کرد و گفت: باید فضایی ایجاد کنیم در این بلوار تا اختصاص به معرفی مراجع داشته باشد. باید ثبات نامگذاری داشته باشیم و هر روز نخواهیم اسمها را تغییر دهیم، زیرا فردا همه در این باره اظهار نظر می کنند

شهردار قم نیز در ادامه به برخی از اظهارات اعضای شورا پاسخ داد و گفت: برخی مطرح کردند که مرجعیت به طور کلی، نام مناسبی نیست و دیگر اینکه جایگاه آیت الله العظمی بروجردی بسیار مهم است.

دکتر سقائیان نژاد افزود: از آنجائیکه بلوار پیامبر اعظم تمدنی و فرهنگی هست برای انشعابات آن پیش بینی اسامی بزرگان دین از ابتدا تا اکنون شده است و نام مراجع دیگر نیز در این بلوار گذاشته خواهد شد.

درباره آیت الله العظمی بروجردی در ویکی شیعه بیشتر بخوانید

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcb0gba.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما