> آمادگی بوستان کتاب برای فروش اقساطی کتاب به طلاب و دانشجویان | قم نیوز
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 4332
رییس موسسه بوستان کتاب قم خبر داد:

آمادگی بوستان کتاب برای فروش اقساطی کتاب به طلاب و دانشجویان

قم نيوز : قم نیوز: رییس موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این موسسه آمادگی دارد که طرح فروش اقساطی کتاب را در حوزه‌های علمیه سراسر کشور و نیز در سطح دانشگاه‌ها اجرا کند.
آمادگی بوستان کتاب برای فروش اقساطی کتاب به طلاب و دانشجویان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: بیداری اسلامی در منطقه و نیز تفکرات مردم در آمریکای لاتین از اندیشه‌های انقلاب اسلامی تاثیر پذیرفته‌اند.

وی افزود: رسانه‌های داخلی فعالیت‌های زیادی برای معرفی انقلاب به سراسر دنیا انجام می‌دهند اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد زیرا نتوانسته‌ایم انقلاب را به طور کامل حتی در ایران بشناسانیم.

رییس موسسه بوستان کتاب با اشاره به چاپ کتاب‌های ارزشمند در کشور گفت: شناخت انقلاب در گرو شناخت رهبر آن است بنابراین برای معرفی انقلاب اسلامی باید به تبیین و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت که در این زمینه هم عقب ماندگی‌هایی مشاهده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هفته وحدت از مسائل راهبری به شمار می‌رود و امام راحل نیز بر این موضوع تاکید داشتند زیرا رمز موفقیت نظام اسلامی در گرو اتحاد همه جانبه بوده و انحراف از آن موجب شکست است.

اسماعیلی با اشاره به تلاش دشمنان به منظور ایجاد دشمنی در میان مردم مسلمان ایران و تفرقه افکنی میان اقشار مختلف افزود: خداوند در قرآن همه مردم را به وحدت و چنگ انداختن به حبل الله دستور می‌دهد که برخی نماز جماعت و نماز جمعه را حبل‌الله تفسیر می‌کنند و برخی نیز منظور از آن را قرآن می‌دانند زیرا قرآن کتاب آسمانی مسلمانان بوده و اتحاد میان امت اسلامی باید بر محور آن صورت گیرد.

رییس موسسه بوستان کتاب قم تصریح کرد: نسل سوم انقلاب و جوانان پرشور ایرانی باید با عوامل وقوع انقلاب اسلامی و تفاوت‌های آن با دیگر جریان‌های اخیر آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ۳۰ ساله بوستان کتاب افزود: بیش از پنج هزار و ۶۰ عنوان کتاب توسط این موسسه به چاپ رسیده است ضمن اینکه بوستان کتاب ۲۹ بار به عنوان ناشر برتر شناخته شده که هفت دوره آن کشوری بوده است.

اسماعیلی عنوان کرد: آثار مربوط به ۸۰۰ نفر از اصحاب قلم و نویسندگان حوزوی و دانشگاهی توسط موسسه بوستان کتاب منتشر شده است که ۲۵ نفر آنها از شخصیت‌های طراز اول حوزه و از مراجع تقلید بوده‌اند.

رییس موسسه بوستان کتاب قم ارتقای کیفی آثار عرضه شده را یکی از اهداف پیش روی این ناشر دانست و گفت: برنامه‌هایی نیز به منظور نقد آثار تدارک دیده شده و در این زمینه نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه خدمات به جامعه علمی کشور را می‌توان یکی دیگر از اهداف موسسه بوستان کتاب دانست و در این میان طرح فروش اقساطی کتاب به طلاب در شهرهای قم، مشهد و اصفهان با استقبال خوبی مواجه شده است ضمن اینکه این موسسه آمادگی تعمیم این طرح را به حوزه‌های سراسر کشور و مجامع دانشگاهی نیز دارد.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری جلساتی با رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و نیز رئیس دانشگاه قم به منظور گسترش طرح فروش اقساطی کتاب اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای نیز در همین موضوع با دانشگاه قم به امضا رسیده است.

رییس موسسه بوستان کتاب قم گفت: این موسسه با بیش از ۱۷۰ ناشر در سراسر کشور همکاری داشته و می‌تواند نیازهای مطالعاتی بسیاری از اقشار جامعه را از طریق فروش قسطی کتاب تامین کند.

وی به نشر الکترونیک به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی این موسسه اشاره کرد و افزود: در جهان امروز اهمیت نشر الکترونیک به خوبی روشن شده است بنابراین مدیران موسسه بوستان کتاب در صدد هستند که این موضوع را پیگیری کنند و در همین راستا تاکنون آثار علامه طباطبایی به صورت نرم افزار ارائه شده و طرح ارائه کتاب‌های آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله امینی نیز در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی از ارائه تمام آثار بوستان کتاب به صورت نرم افزار در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم فهرست و مقداری از محتوای تمام آثار منتشر شده را در سایت خود قرار دهیم تا علاقمندان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تهیه کتاب‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

رییس موسسه بوستان کتاب قم گفت: تمام علاقمندان به آثار ارائه شده توسط این موسسه می‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه و نمایندگی‌های بوستان کتاب، کتاب‌های مورد نظر خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت موسسه خریداری کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.s0o2yt0sxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما