چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : 43435
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه عملکرد ورزش و جوانان قم به رئیس مجلس شورای اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت و عملکرد ورزش و جوانان قم ارائه کرد.
ارائه عملکرد ورزش و جوانان قم به رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش قم نیوز، حسن عابدی به اتفاق معاونین اداره کل ورزش و جوانان یک روز بعد از معارفه وزیر جدید ورزش و جوانان به دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در خانه ملت رفت و در سخنانی راجع به وضعیت فعلی ورزش قم، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های به دست آمده اظهار کرد: در صورتی که 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش محقق شود برای حوزه ورزش و جوانان بسیار موثر است و در این حوزه اتفاقات خوبی خواهد افتاد و این نیاز به حمایت مجلس شورای اسلامی دارد.

* اجرای برنامه‌های متنوع در راستای اقتصاد مقاومتی

وی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر جدید ورزش و جوانان را نشان از توجه ویژه مجلس به ورزش و امور جوانان دانست و عنوان کرد: سلطانی‌فر از گذشته تجربیات زیادی در حوزه ورزش داشته که امیدواریم با ورود دوباره وی به این عرصه، روز به روز شرایط حوزه ورزش و جوانان در کشور روبه پیشرفت باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با تقدیر از تلاش‌های محمود گودرزی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان، در گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، تصریح کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ها و فعالیت‌های معتددی از سوی این اداره کل طراحی و به انجام رسیده است.

وی افزود: پیگیری و اجرای طرح اصلاح نظام مالی هیات‌های ورزشی، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در موضوع پروژه‌های ورزشی، توسعه فضاهای ورزشی با اجرایی اصل خصوصی‌سازی و برون‌سپاری و تقویت و ساماندهی کارگروه خیرین ورزش‌یار از جمله برنامه‌های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی در این اداره کل بوده است.

* تکمیل 11 پروژه ورزشی با مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزش‌یار

عابدی عنوان کرد:‌ موضوع ماده 27 قانون الحاق نیز فراهم کردن ورود مشارکت بخش خصوصی در تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی است و اداره کل ورزش و جوانان استان قم نخستین دستگاه در استان قم است که تعداد 11 پروژه ورزشی را شناسایی و دو پروژه را واگذار و سه پروژه را نیز در مراحل نهایی برای واگذاری به خیرین ورزش‌یار قرار داده است.

مدیر کل ورزش و ورزش و جوانان استان قم در ادامه راجع به توفیق این اداره کل در راستای تحقق یکی دیگر از موارد قانونی در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: قم دومین استان در سطح کشور است که در موضوع ماده 53 بوده و با توجه به حمایت‌های استاندار قم توانسته مبلغ 250 میلیون تومان جذب کند.

وی عنوان کرد: در مور برون‌سپاری، خصوصی‌سازی و اشتغال‌زایی که موضوع ماده پنج قانون الحاق محسوب می‌شود، از مجموع  70 پروژه ورزشی، تعداد 53 پروژه را در اختیار هیات‌های ورزشی استان قرار داده‌ایم و 17 پروژه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

عابدی ادامه داد: با توجه به ماده 6 قانون الحاق، تغییر کاربری و تبدیل به احسن و فروش مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم در کمیسیون پنج در حال انجام است و در حال حاضر به دنبال یک مجموعه جایگزین هستیم و جانمایی یک مجموعه ورزشی را نیز در دستور کار داریم.

* افزایش 2 برابری تعداد مدال‌های جهانی ورزش قم در سال 95

وی با طرح این موضوع که با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین ورزش‌یار دو مکان ورزشی به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: شورای ورزش همگانی استان قم را با حضور استاندار و دستگاه‌های مرتبط تشکیل دادیم که با توجه به همکاری و همیاری این دستگاه‌ها نتایج خوبی در بر داشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: در هفت ماه ابتدایی سال جاری در موضوع مدال‌آوری، افزایش دو برابری تعداد مدال‌های جهانی را داشته‌ایم و بعد از 28 سال ورزش قم موفق به کسب مدال طلای پارالمپیک در رشته والیبال‌نشسته شده است که این موفقیت‌ها نتیجه تشکیل ستاد بازی‌های المپیک و آسیایی در این اداره کل بوده است.

* راه‌اندازی 20 خانه ورزش روستایی در بخش‌های تابعه قم

وی بیان کرد: به دلیل محدودیت منابع مالی قادر به احداث سالن ورزش جدید نیستیم اما ‌با احداث و راه‌اندازی تعداد 20 خانه ورزش روستایی در سطح بخش‌ها، ورزش در روستاهای استان قم رونق یافته که این مهم با بازسازی و تجهیز مکان‌های متروکه به امکانات ورزشی محقق شده است.

عابدی همچنین با اشاره به تشکیل شورای ورزش روستایی با حضور فرماندار، بخشدار و شهرداری‌ها اضافه کرد: ستاد ساماندهی امور بخش‌ها با هدف شناخت آسیب‌ها و مشکلات موجود در بین قشر جوان تشکیل و با توجه به این امر که ما تنها یک دستگاه هماهنگ کننده در این زمینه هستیم، نتایج به استاندار و استانداری اعلام شده است.

* اجرای طرح زندگی پایدار برای آموزش زوج‌های جوان قبل و حین ازدواج

وی با طرح این موضوع که تعداد و مبلغ وام ازدواج در استان قم نسبت به سایر استان‌ها افزایش یافته، بیان کرد: در طرح زندگی پایدار در قم 3 هزار زوج جوان قبل و حین ازدواج آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که این امر در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موجب شده استان قم در سطح کشور از رتبه چهارم به رتبه هشتم برسد.

وی به برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی سواد رسانه‌ای در قم اشاره و تصریح کرد:‌ فضاهای مجازی موجود تهدیدی برای جوانان است و تبعات و خطرات زیادی را برای این قشر از جامعه در پی خواهد داشت که معتقدیم بی اطلاعی و نبود آگاهی موجب بروز این مشکلات شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم همچنین خاطرنشان کرد: ‌تدوین و طراحی سامانه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از سوی این اداره کل به اجرا در آمده و در ستاد ساماندهی امور جوانان به دستگاه‌های اجرایی استان نیز ابلاغ شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

عابدی در پایان مبحث 27 دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده را که سهم ورزش است عنوان کرد و افزود: این طرح نیاز به حمایت از سوی مجلس شورای اسلامی دارد و اگر این طرح به تصویب برسد برای حوزه ورزش و جوانان بسیار موثر است و در این حوزه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciw5a5.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما