چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 43650
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خبر داد

پذیرایی موکب‌های استان قم از 210 هزار زائر اربعین

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: تاکنون 30 موکب استان از 210 هزار زائر اربعین پذیرایی کرده‌اند.
پذیرایی موکب‌های استان قم از 210 هزار زائر اربعین
به گزارش قم نیوز،  یونس عالی‌پور در جلسه شورای اداری استان که  در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های ستاد اربعین استان اظهار کرد: اقدامات اولیه این ستاد از تیرماه آغاز شده و 11 کمیته در ستاد اربعین استان قم فعال شد و این ستاد هشت جلسه را برگزار کرد که یکی از این جلسات در محضر آیت‌الله نوری همدانی و یکی دیگر از جلسات با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد.

وی ادامه داد: سهمیه وزارت کشور برای موکب‌های استان قم، 40 هزار پذیرایی و اسکان از زائرین اربعین بود، این در حالی است که تاکنون 30 موکب استان 210 هزار پذیرایی از زائرین داشته‌اند. امکان ایجاد موکب‌های بیشتری توسط مردم استان هم بود، اما سعی کردیم که موکب‌های استان را در یکدیگر ادغام کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: موکب‌های استان در مهران، شلمچه، کربلا، نجف، کاظمین و مسیر نجف به کربلا برپا شدند و هزینه‌های این موکب‌ها از طریق مردم تأمین‌شده است. اعضای ستاد اربعین استان قم از طریق مرز مهران وارد عراق شدند و مشکلات آنجا را بررسی کردند تا موکب‌های استان مشکلی در ایام اربعین نداشته باشند.

عالی پور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: این ستاد چندین جلسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی را برگزار کرد تا موکب‌های استان بدون ایجاد هرگونه مشکلی در عراق فعالیت کنند. صدها هزار بروشور از سوی ستاد اربعین چاپ‌شده که تمام نکات مورد نیاز در این بروشورها بیان‌ شده است.

وی ادامه داد: تمام این اقدامات موجب می‌شود که در بحث زیارت اربعین در یک فضای معنوی اقدامات خودمان را انجام بدهیم. استان قم مکانی برای پذیرایی از زائرین اربعین استان‌های دیگر هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت است و کمیته‌های استانی باید برای پذیرایی از این زائرین آماده باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، سپاه پاسداران و هیئات مذهبی استان آمادگی کافی را برای استقبال، پذیرایی و اسکان زائرین اربعین از داخل و خارج از کشور را دارند و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchv-nk.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما