دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 4372
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

میوه راهپیمایی 22 بهمن در انتخابات مجلس چیده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای هماهنگی استان قم از گلباران شدن مسیر راهپیمایی 22 بهمن در قم خبر داد و گفت: میوه و ثمره راهپیمایی روز 22 بهمن باید در روز انتخابات مجلس برداشت شود.
میوه راهپیمایی 22 بهمن در انتخابات مجلس چیده می‌شود
به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم که به منظور هماهنگی برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، اظهار کرد: اعضای کمیته‌های مربوطه باید گزارش جامعی از روند اقدامات انجام شده در بازه زمانی پس از ابلاغ برنامه‌ها ارائه دهند تا نقاط قوت و ضعف کارها مشخص شود.

وی خواستار شرکت همه اعضا در برنامه‌های مرتبط با موضوع کمیته شد و افزود: چنانچه افرادی در برخی جلسات حضور نداشته‌اند این مطلب را گزارش کنند تا دلایل عدم حضور آنها مشخص شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تشکر از شهرداری قم به دلیل برنامه ریزی صحیح برنامه‌های دهه فجر ابراز کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی در بسیاری از استان‌ها متعارف بوده و انجام این کار توسط شهرداری قم، گام مثبتی تلقی می‌شود هر چند مسیرهای راهپیمایی در قم دارای محدودیت‌هایی از نظر فضا هستند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است اسماعیل هنیه، عضو رهبری سیاسی جنبش حماس در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تهران حضور داشته باشد که سعی می‌کنیم زمینه حضور او را در قم نیز البته پس از ۲۲ بهمن فراهم کنیم بنابراین تهیه و نصب بنرهایی با موضوع بیداری اسلامی به ویژه به زبان‌های انگلیسی و عربی در سطح شهر مناسب بوده و شهرداری قم می‌تواند در این زمینه نیز اقداماتی را انجام دهد.

لطفی با بیان اینکه میوه و ثمره راهپیمایی روز ۲۲ بهمن باید در روز انتخابات مجلس برداشت شود تاکید کرد: سرنوشت این دو مراسم به یکدیگر گره خورده و تلاش همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: طبق برنامه ریزی مقرر شده است که امسال در طول مسیر اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، غرفه‌هایی به منظور معرفی نقش هر یک از استان‌های کشور در پیروزی و تداوم انقلاب و نیز عرضه محصولات فرهنگی شاخص هر شهر برپا شود که در این میان استان قم هنوز آمادگی خود را اعلام نکرده است.

وی با اشاره به نزدیکی استان قم به تهران و نیز نقش پررنگی که مردم قم در پیروزی انقلاب داشتند، تصریح کرد: نقل و انتقال محصولات فرهنگی به این مکان کار چندان پر زحمتی نیست زیرا سایر اقدامات نظیر برپایی غرفه، اسکان و پذیرایی گروه‌های استانی توسط مرکز صورت می‌گیرد بنابراین ضروری است که همه نهادهای فرهنگی و اجرایی استان تلاش خود را برای حضور پرشور قم در این برنامه داشته و این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

لطفی ادامه داد: در این میان مراکزی چون سپاه، میراث فرهنگی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و نیز تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) می‌توانند تاثیر بسزایی در هماهنگی و حضور استان قم در این برنامه داشته باشند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به مسئله جشن‌های دهه فجر و رابطه آن با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همه نامزدها از نظر ما شاخص هستند اما مسئولین استان نباید اجازه بهره برداری تبلیغاتی از امکانات عمومی را به هیچ یک از این افراد بدهند زیرا تریبون‌های عمومی باید در اختیار مردم باشد اما دعوت از کاندیداهای سایر استان‌ها به منظور سخنرانی در مراسمات مشکلی ندارد.

وی عنوان کرد: در زمینه نورافشانی‌ها و برنامه‌های این چنینی نیز با توجه به تقارن دهه فجر با هفته وحدت می‌توان شور و نشاط بیشتری به این مراسم داد اما باید هماهنگی‌های لازم میان شهرداری، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در این زمینه وجود داشته باشد تا همه برنامه‌ها به صورت همزمان و همراه با ندای تکبیر مردم در شب ۲۲ بهمن صورت گیرد.

لطفی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در زمینه امکان نامساعد بودن شرایط جوی در روز ۲۲ بهمن افزود: هماهنگی برای گلباران مسیر راهپیمایی و نیز تصویربرداری هوایی انجام شده است اما صدا و سیما باید آمادگی لازم را در شرایط نامساعد جوی نیز داشته باشد تا در صورت عدم حضور بالگرد بتواند مراسم این روز را به خوبی پوشش دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه این نشست به شرح وظایف تعیین شده هر یک از دستگاه‌های استان پرداخت و گفت: فراخوانی رده‌های مقاومت بسیج به منظور شرکت در راهپیمایی، اعزام گروه موزیک، تامین نیرو به منظور انتظامات مردمی راهپیمایی و تزئین جلوی راهپیمایی با تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر عهده سپاه علی بن ابیطالب (ع) است ضمن اینکه دستگاه‌هایی مانند شهرداری و نیروی انتظامی نیز وظیفه پاکسازی مسیر، رفع سد معبر، اعزام اتومبیل حمل سیستم‌های صوتی و نیز پاکسازی مسیر راهپیمایی از خودروهای پارک شده را دارند.

وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم نیز باید هماهنگی‌های لازم به منظور استقرار گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش آموزی قبل از شروع مراسم را در حرم مطهر انجام دهد ضمن اینکه جامعة المصطفی العالمیه نیز باید تمهیدات لازم برای حضور پرشور طلاب خارجی را صورت داده و در این راستا نسبت به تهیه و توزیع پلاکاردهایی به زبان‌های عربی و لاتین از فرمایشات امام خمینی (ع) و مقام معظم رهبری در زمینه بیداری اسلامی اقدام کند.

لطفی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های استان یک روز پس از صدور فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات باید نسبت به پشتیبانی از این مسئله اقدامات لازم را انجام داده و بیانیه‌های مرتبط را منتشر کنند تا خوراک رسانه‌ای برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن فراهم شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.qnkt23nxiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما