دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 43811
منبع : سلامت آنلاین
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد:

یکی از عوامل ناباروری، فاصله طولانی ازدواج تا فرزندآوری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در کنگره بین المللی ناباروری مردان یکی از دلایل بروز ناباروری را فاصله زیاد بین دو تولد فرزند دانست و گفت: اگر فاصله فرزند اول تا دوم بیش از ۵ سال باشد ممکن است به ناباروری ثانویه منجر شود.
یکی از عوامل ناباروری، فاصله طولانی ازدواج تا فرزندآوری است
به گزارش قم نیوز، محمد اسماعیل مطلق با اشاره به این‌که وزارت بهداشت روی بحث پیشگیری از ناباروری هم در مردان و هم در زنان برنامه‌ریزی کرده، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه دستورالعمل‌ها و کتابچه‌هایی آماده کرده و توسط کارشناسان ما در کشور آموزش داده می‌شود.

مطلق بهترین روش پیشگیری از ناباروری را تغییر سبک زندگی، محیط زیست و تغذیه دانست و گفت: دلیل بروز ناباروری در مردان بیشتر به خاطر مصرف سیگار و الکل، بیماری‌های تب‌دار طولانی، کم‌کاری و پرکاری تیرویید، سابقه انجام جراحی‌های لگنی و سابقه ابتلا به عدم نزول یک یا هر دو بیضه است. البته مصرف فست‌فودها تاثیر بسیار زیادی بر ناباروری دارد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره درمان ناباروری اظهار کرد: خوشبختانه در تمام مراکز استان‌ها مرکز ناباروری وجود دارد و ۸۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی تحت پوشش قرار می‌گیرد. در مناطق محروم نیز همکاری نزدیکی با بنیاد برکت که زیر نظر ستاد فرمان امام است، شروع کرده‌ایم و خوشبختانه تعداد زیادی از کسانی که نابارور هستند تحت پوشش قرار گرفته‌اند و منجر به فرزندآوری شده است.

وی با بیان این موضوع که مردان در خصوص ناباروری کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند گفت: وقتی زن و مردی که در سن باروری هستند، پس از گذشت یک سال از ازدواج با وجود انجام فعالیت‌های جنسی منظم و صحیح و بدون استفاده از روش‌های پیشگیری، بچه‌دار نشوند باید به مراکز ناباروری مراجعه کنند تا علت این موضوع بررسی شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اشکالاتی که در کشور ما وجود دارد این است که زوجین با گذشت سه سال از ازدواج نمی‌خواهند بچه‌دار شوند و همین موضوع باعث ناباروری می‌شود. اگر فاصله فرزند اول تا دوم بیش از ۵ سال باشد هم ممکن است به ناباروری ثانویه منجر شود؛ در واقع این فاصله باید بین ۳ تا ۵ سال باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgq79t.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما