پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 44102
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی قم خبر داد

آغاز بارش باران در قم از امشب

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم گفت: بارش باران در استان از اواخر امشب شروع می‌شود و تا اوایل فردا شب ادامه خواهد داشت.
آغاز بارش باران در قم از امشب
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی  با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز آسمان استان قم نیمه ابری است و به تدریج افزایش ابر و در اواخر وقت بارش را در استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: فردا هم آسمان قم ابری است و بارش به صورت متناوب در استان روی خواهد افتاد ولی هوا در روز شنبه صاف و در بعد از ظهر همراه با افزایش موقت ابر است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز حداکثر دمای استان 13 و حداقل دما چهار درجه است، ولی فردا حداکثر و حداقل دمای استان قم به هشت و دو درجه خواهد رسید، روز شنبه هم بیشترین دمای استان به 14 درجه و کمترین دمای آن به دو درجه می‌رسد.

قاضی با اشاره به سرعت باد در استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: سرعت باد در قم طی سه روز آتی بین 30 تا 45 کیلومتر خواهد بود، دمای استان هم طی هفته آتی ثابت است، اما از اواخر هفته آینده با ورود سامانه بارشی، دما کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بارش هم در استان قم از اواخر امشب شروع می‌شود و این بارش تا اوایل فردا شب ادامه خواهد داشت، با توجه به افزایش دمای استان، بارش همراه با برف نخواهد بود و حتی در ارتفاعات استان قم هم برف نمی‌بارد، این سامانه بارش نیمه غربی کشور و شمال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز و فردا بارش در غرب استان زیاد است و حتی ممکن است که در این مناطق به 20 میلی متر هم برسد، در شهر قم هم شاهد بارشی بهتر از وضعیت میانگین خواهیم بود.

قاضی با اشاره به آلودگی هوا در شهر قم اظهار کرد: امروز شاهد غبار و مه آلودگی در قم بودیم، پدیده غبارآلودگی در شهر قم به دلیل وارونگی دما بود و از امشب با بارش باران، شاهد هوایی صاف در قم خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر هوای شهر قم با وجود اینکه شهر تعطیل بود، اما از حالت سالم خارج شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcau6ny.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما