شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 44171
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش وپرورش آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور آیت الله مقتدایی و معاون وزیر آموزش و پرورش؛ نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.
نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش وپرورش آغاز شد
به گزارش قم نیوز، مدیر کل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا (س) در حاشیه برگزاری همایش فرمود: هدف از برپایی این همایش دو روزه را شناسایی ظرفیت های همکاری و هم افزایی فعالیت های این دو مجموعه بزرگ علمی توصیف کرد.

حجت الاسلام محمدکیانی افزود: این نخستین نشست مشترک دو روزه جامعه الزهرا(سلام الله علیها) و وزارت آموزش و پرورش می باشد که در حال حاضر با حضور آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران و مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می باشد که ان شاءالله به صورت مستمر شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین «سید سجاد هاشمیان» مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) و «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از دیگر سخنرانان این نشست هستند.

حجت الاسلام  کیانی موضوع این نشست را «مشاوره و روان‌شناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» عنوان کرد و افزود: در این نشست، مولفه‌های خانواده سالم و مباحث مرتبط با روان‌شناسی شخصیت و باید و نباید های مشاوره از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در قالب سخنرانی، نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی امروز و فردا دنبال خواهد شد، اظهارداشت: از دیگر اهداف برگزاری این نشست علاوه بر «آموزش مشاوران آموزش و پرورش»، «شناساندن و تبیین جایگاه و ظرفیت جامعه الزهرا (سلام الله علیها) به منظور زمینه‌سازی برای انتخاب آگاهانه رشته‌های علوم اسلامی از سوی دانش‌آموزان»، «اصلاح ذهنیت درباره حوزه‌ها» و «جذب استعدادهای برتر در تحصیل علوم حوزوی» است.

حجت الاسلام کیانی با تأکید بر اهمیت جذب نخبگان در حوزه‌های علمیه خواهران، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان استان‌های مختلف پس از این نشست و آشنایی با  فعالیت‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت‌های تحصیلی در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و انتقال مناسب آن، زمینه‌های انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان نخبه کشور را برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی فراهم خواهند کرد.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در پایان تصریح کرد: در این نشست برخی از  اساتید برجسته حوزه علمیه و رؤسای ادارات مشاوره و تربیتی و مشاوران آموزش و پرورش سراسر کشور نیز حضور دارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqq9t.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما