سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 44537
منبع : خبرگزاری فارس

سلام دوباره سینماهای استقلال و شهر آفتاب به مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول امور سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سینما استقلال و سینما شهر آفتاب با برطرف شدن مشکلاتشان به زودی به چرخه فرهنگ باز می‌گردند.
سلام دوباره سینماهای استقلال و شهر آفتاب به مردم قم
به گزارش قم نیوز، کاظم رضوانی با اشاره به وضع سینماهای قم اظهار کرد: در چند سال اخیر با کاهش حضور مردم در سینماها روبرو بودیم ولی اکنون مدتی است که حال سینماها با اکران فیلم‌های جذاب و پرمخاطب رو به بهبودی رفته است به‌ گونه‌ای که در 6 ماه نخست سال جاری، 201 هزار و 544 نفر در سینماها حضور یافته و به تماشای 17 فیلم نشستند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های ابد و یک روز، بادیگارد و ایستاده در غبار از جمله فیلم‌های پرمخاطب بودند که در قم اکران شد، گفت: با توجه به میل و رغبت مردم به تماشای فیلم‌ها در تلاش هستیم شمار صندلی سینماهای قم را افزایش دهیم.

مسوول امور سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های سینماهای قم یک ضرورت محسوب می‌شود که در این راستا تفاهمنامه‌ای بین سازمان سینمایی و استانداری قم منعقد شده است که با برنامه‌ریزی‌های کلان در خصوص توسعه زیربنایی بتوانیم زیرساخت‌های سینمایی را در قم افزایش دهیم.

رضوانی ادامه داد: در گذشته شمار صندلی سینماهای قم از 800 صندلی تجاوز نمی‌کرد ولی از ابتدای سال جاری 360 صندلی در قالب دو سالن سینما به ظرفیت استان اضافه شد و تا پایان ماه جاری سینما تخصصی کودک با 250 صندلی واقع در شهر پردیسان به مالکیت و مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهره‌برداری می‌رسد که صبح‌ها ویژه دانش‌آموزان و عصرها پذیرای عموم همشهریان خواهد بود.

وی همچنین به تجهیز و نوسازی سینما نور اشاره و تصریح کرد: مراحل تجهیز و نوسازی سینما نور با ظرفیت 450 نفر در منطقه نیروگاه در دست اقدام بوده که با تخصیص اعتبارات استانی تجهیزات کارگاهی و زیرساختی آماده‌ شده است.

مسوول امور سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: تا پایان سال نیز با کمک موسسه سینما شهر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ صورت مجدد به چرخه فعالیت باز خواهد گشت.

رضوانی ادامه داد: سیستم تشویقی در نظر گرفته‌ شده تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز با ساخت سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری، بتوانند در این عرصه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری کنند که در این راستا اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

این مسوول به ساخت دو سالن سینما با ظرفیت 300 نفر در مجتمع اریکه ملل و سه سالن سینما در مجتمع تجاری بازار شهر در منطقه پردیسان اشاره کرد.

وی ایجاد 10 هزار صندلی را از مهم‌ترین اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ذکر کرد و با اشاره به وضعیت سینما شهر آفتاب گفت: سینما شهر آفتاب که قرار بود تخریب و بازسازی شود با تغییر نظر مالک مقرر شد همان سینمای پیشین فاز یک و دو آن به پردیس سینمای چهار سالنی تبدیل شود.

مسوول امور سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اقدامات اولیه برای بازگرداندن سینما شهر آفتاب به چرخه فرهنگ، که شامل برآورد، طراحی و ... بود انجام شد و در خصوص حمایت و تجهیز این سینما نیز پس از تأمین سهم مالک، سهم اداره‌کل که رقمی حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال بود تصویب شد که در صورت مشارکت و تخصیص سهم استان نیز این 500 صندلی تا خردادماه 96 به ظرفیت استان افزوده می‌شود.

رضوانی در بخش دیگری از سخنانش وضعیت سینما استقلال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: چند سالی بود که به دلیل مشخص نبودن سهم مالک و استان، برای بازسازی جلسات مختلفی برگزار شد که مقرر است پس از برآورد قطعی و اخذ مجوزهای لازم در خصوص تجهیز و نوسازی سهم مالک و استان مشخص شود تا به همان میزان سهم حمایتی موسسه سینما شهر نیز برای این پروژه اختصاص یابد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmpq0.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما