چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 44555
تولیت آستان قدس رضوی:

آزاد سازی حلب پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت است

قم نيوز : قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دشمنان اسلام در مقابل مقاومت و ایستادگی مستاصل شدند، پیروزی ارتش، دولت و ملت سوریه در حلب را موفقیتی بزرگ برای جبهه مقاومت اسلامی دانست.
آزاد سازی حلب پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه که دیشب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تسلیت سالگرد شهدای نیجریه و جراحت و به بند کشیده شدن ظالمانه رهبر این حرکت و جنبش شیخ ابراهیم زکزاکی، گفت: باید به ریشه‌ والگوهایی که به این حرکت مستند است توجه کرد.

وی با بیان این که پیام رسول گرامی اسلام برای بشریت ،حیات انسان است، ادامه داد: انسان در تعریف فرهنگ قرآنی با آنچه در علم منطق در تعریف انسان گفته می شود متفاوت است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که در نگاه قرآن کریم انسان موجودی است که دارای حیات که از آرامش برخوردار است، اظهار داشت: انسان آمده است که این دنیا زمینه ای برای رشد و تکامل او به مقام ربانی است و باید به جایی برسد که فقط خدا را ببیند و مسیری که خداوند متعال برای او ترسیم کرده است را بپیمیاد.

جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه ای مرده است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه ای مرده است.

وی افزود: سبک زندگی علوی، فاطمی و رضوی به انسان می آموزد که با اقتدای به پیشوایان دین در همه زاویا و ابعاد زندگی باید دین را غایب ندانیم و همه جای زندگی باید دین حضور داشته باشد .

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جهان پر از انسان‌های خودخواه و خودبین است که برای رسیدن به خواسته‌هایشان قتل و غارت می‌کنند، گفت: امروز جهان بشریت مقابل یک نظام شیطانی و مستکبر که برای رسیدن به خواسته‌هایش حقوق مردم را پایمال می‌کند، ایستاده‌اند.

انسان نباید در مقابل کجی ها،زشتی ها و منکرها بی تفاوت باشد

وی با اشاره به این که مستکبرین، هفتاد سال مردم فلسطین را آواره کرده اند، تاکید کرد: فرهنگ دینی ما شیعیان به ما دستور می دهد که انسان نباید در مقابل کجی ها،زشتی ها و منکرها بی تفاوت باشد بلکه باید احساس مسئولیت و به رسول الله (ص) و ابی عبدالله (ع) اقتدا کند.

جهان امروز، مدیون خون شهداست

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این که بیداری اسلامی که در جهان پیدا شد به برکت خون شهیدان است، گفت: جهان امروز مدیون خون شهداست و خون سید الشهداء و خون شهیدان است که در جهان جهل زدایی می کند.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم«انَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّالِحُون» آینده از ان مجاهدینی است که در مسیر حق و حاکمیت حق تلاش می کنند، اظهار داشت: در همه جبهه ها و در همه عرصه ها دست توفق و برتری با مجاهدین است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در ادامه به آزادسازی شهر حلب از محاصره داعش و تکفیری‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به حمایت داعش و تکفیری‌ها از طرف رژیم صهیونیستی و دشمنان با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها آزادسازی حلب غیرممکن به نظر می‌آمد اما روز گذشته شهر حلب با مقامت نیروهای حزب‌اللهی و جوانان مؤمن انقلابی و خون شهدا آزاد شد.

دشمنان اسلام در مقابل مقاومت و ایستادگی مستاصل شدند

وی با بیان این که دشمنان اسلام در مقابل مقاومت و ایستادگی مستاصل شدند، پیروزی در حلب را موفقیتی ارزشمند و بزرگ برای جبهه مقاومت دانست و اظهار داشت: جریان جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و انقلاب راهبردی در سراسر عالم دارد پیشرفت می کند و روز به روز رویش های بسیار ارزشمندی در این عرصه پیدا می کند و جوانان ارزشمندی، حتی جوانان مغرب زمین به این جبهه می پیوندند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان به پیام رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و ادامه داد: پیام هایی که رهبر معظم انقلاب به جوانان اعلام می کنند، بیانگر این است که من از سیاستمداران نا امید شده ام و می خواهم با جوانانی که دل پاک دارند حرف بزنم و آنها را به دین اسلام و ناب محمدی مشتاق کند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdccppq0.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما