پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 44624
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم خبر داد

وجود 15 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: 15 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان داریم که 55 درصد آن نزد بانک‌های دولتی است.
وجود 15 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان قم
به گزارش قم نیوز، مجید آوری فرد ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به عدم همکاری بانک‌های استان با بخش تولید اظهار کرد: به جز بانک‌های تخصصی بقیه بانک‌های استان قم تمایلی به تامین سرمایه ثابت موردنیاز طرح‌های نیمه تمام در اولویت را ندارند.

وی ادامه داد: عمده تسهیلات پرداخت شده بانک‌های استان قم در راستای بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی نبوده و بانک‌ها بیشتر تسهیلات خودشان را به بخش‌های غیرمولد و بازرگانی می‌دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: 15 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان داریم که 55 درصد آن نزد بانک‌های دولتی و 45 درصد هم در نزد بانک‌های خصوصی استان است، بانک‌های تخصصی استان قم بیشترین حمایت را از بخش تولید داشتند، ولی منابع آن‌ها کم است.

آوری فرد با اشاره به بخش صنعت استان قم اظهار کرد: بیشتر در استان قم واحدهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط داریم که این واحدها به کمک بانک برای جبران کسری سرمایه‌شان و نیز تامین سرمایه در گردش نیاز دارند.

وی ادامه داد: کمتر از 50 درصد از منابع بانک‌های استان قم به تسهیلات تبدیل شده است، بانک‌ها کمتر به بخش تولید توجه می‌کنند، سود 18 درصد تسهیلات در بخش تولید توجیه ندارد و باید یک فضای رقابتی در بین بانک‌های دولتی و خصوصی در استان قم ایجاد شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: نظارتی از سوی بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها در استان‌ها وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنم که نمایندگان و بازرسان بانک مرکزی برای رفع خلأها در این زمینه در استان‌ها حضور پیدا کنند.

آوری فرد با اشاره به افزایش منابع بانک‌های استان قم اظهار کرد: منابع استان امسال تا شهریور ماه نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش پیدا کرد، این در حالی است که مصارف آن‌ها تنها پنج درصد افزایش داشت و طی سال‌های اخیر همیشه افزایش منابع بانک‌های استان قم بیش از مصارف آن‌ها بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت متوسط 47 درصد منابع بانک‌های استان قم در این استان صرف می‌شود، این در حالی است که می‌توان این رقم را تا 80 درصد هم افزایش داد و منابع بانک‌های استان باید بیشتر در قم هزینه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxmex.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما