سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 4895
استواری عنوان کرد:

اعطای 380 فقره تسهیلات بانکی روستایی به روستاییان قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پست بانک استان قم گفت: روستاییان استان در سال جاری 380 فقره تسهیلات بانکی روستایی به مبلغ 25 میلیارد و 598 میلیون ریال دریافت کردند.
اعطای 380 فقره تسهیلات بانکی روستایی به روستاییان قمی
به گزارش قم نیوز، عباس استواری با اشاره به پرداخت قبض‌های خدمات دولتی در دفاتر خدمات بانکی روستایی اظهار کرد: روستاییان سال گذشته با مراجعه به شعبه‌های پست بانک دایر در دفاتر خدمات بانکی روستایی، ۱۳۸ هزار قبض خدمات دولتی به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال پرداخت کردند.

وی مبلغ قبض‌های پرداختی به دفاتر خدمات بانکی روستایی را در سال جاری ۱۴۳ هزار قبض خدمات دولتی ذکر و تصریح کرد: دفاتر خدمات بانکی روستایی از نخستین روزهای سال جاری تا دی ‌ماه مبلغ ۳۶ میلیارد ریال بابت قبض‌های خدمات دولتی از روستاییان دریافت کردند.

مدیرکل پست بانک استان قم از پرداخت ۴۰۰ فقره تسهیلات بانکی روستایی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: به آن‌ دسته از متقاضیانی که شرایط برخورداری از تسهیلات بانکی را دارا بودند، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

استواری با اشاره به رشد پرداخت تسهیلات بانکی روستایی در سال جاری اظهار کرد: روستاییان استان در سال جاری ۳۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون دریافت کردند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان قم ۸۳ دهیاری فعال هستند که از این تعداد سال گذشته ۳۴ دهیاری در پست بانک دارای حساب بودند.

مدیرکل پست بانک استان قم با بیان اینکه تعداد حساب دهیاری‌ها در پست بانک استان قم نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: هم اکنون ۷۰ دهیاری در پست بانک استان قم دارای حساب هستند.

استواری با تاکید بر اینکه تنها ۱۳ دهیاری در پست بانک استان قم حساب باز نکرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: این تعداد نیز تا پایان سال جاری برای گشایش حساب در پست بانک استان قم اقدام کنند.

وی به شرایط ایجاد دفاتر خدمات بانکی روستایی در روستاها اشاره و ابراز کرد: روستاهایی که آمار جمعیتی آنها بالای ۱۰۰ خانوار است دفاتر خدمات بانکی در آن روستا تاسیس می‌شود.

مدیرکل پست بانک استان قم گفت: روستاهایی که ساختمان مخابرات در آنها بنا شده است، دفتر خدمات بانکی روستایی در آن دایر می‌شود و پست بانک امکانات آن را تامین می‌کند.

استواری با اشاره به تفاوت تشکیل دفاتر خدمات بانکی شهری نسبت به روستایی بیان کرد: دفاتر خدمات دولتی شهری نسبت به تهیه امکانات لازم اقدام و سپس با پست بانک قراردادی منعقد می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا سه سال گذشته برای واگذاری دفاتر خدمات بانکی به بخش خصوصی فراخوان داده می‌شد ولی اکنون به دلیل تبدیل شدن این دفاتر به دفاتر پیشخوان دولت،‌ در حال حاضر فراخوان واگذاری دفاتر خدمات بانکی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.wnkt23n6mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما