دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 45202
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم

بازار كهنه قم با مشاركت مردم، شهرداري و ميراث فرهنگي ساماندهي و مشاغل آلاينده و مزاحم انتقال مي‌يابند

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كه با حضور دستگاههاي اجرايي مرتبط و به رياست معاون امور عمراني استانداري قم برگزار شد، مهندس محسن بهشتي طي سخناني با اشاره به قدمت و پيشينه تاريخي بازار كهنه و مزيت اقتصادي آن براي مالكان و كسبه بازار گفت: لازم است اين بازار تاريخي با مشاركت كسبه، شهرداري قم و ميراث فرهنگي ساماندهي و مشاغل آلاينده و مزاحم انتقال يابند.
بازار كهنه قم با مشاركت مردم، شهرداري و ميراث فرهنگي ساماندهي و مشاغل آلاينده و مزاحم انتقال مي‌يابند
به گزارش قم نیوز، اين ساماندهي با تغيير كاربري صنوف غير مرتبط با صنايع دستي، زيباسازي نماي ظاهري بازار و حذف عبور وسايل نقليه از مسير بازار براي عرضه محصولات صنايع دستي استان و براي جذب بيشتر گردشگران و خريداران صنايع دستي انجام خواهد شد.

وي به اداره كل ميراث فرهنگي مأموريت داد تا پيشنهادات اجرايي براي ساماندهي اين بازار را با مشاركت شهرداري و مردم تهيه و به جلسه آتي كارگروه ارائه نمايد.

معاون امور عمراني استانداري در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص واگذاري اراضي دولتي به سرمايه گذاران بخش گردشگري در استان اظهار داشت: اگر بخواهيم مناطق نمونه گردشگري رونق بگيرد بايد اراضي را به زونهاي مختلف تقسيم و واگذار كنيم تا سرمايه‌گذاران بيشتري مشاركت داشته باشند تا هم توان سرمايه‌گذاري افزايش يابد و هم سرعت اجرا بيشتر شود.

وي يكي از مزاياي تقسيم اراضي به پلاكهاي كوچك را انجام كليه امور و مصوب نمودن آن را از اختيارات استان برشمرد و گفت: با اين كار زمان تصويب اراضي و طرحها در مركز صرف انجام كارهاي اجرايي خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcciiq0.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما