پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 45302
منبع : خبرگزاری فارس
نیما کرمی در شهر کتاب قم:

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به دنبال تغییر نگرش و فرهنگ ایرانیان هستند

قم نيوز : قم نیوز: مجری تلویزیون با تاکید بر قصد رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بر تغییر فرهنگ و نگرش ایرانیان گفت: رسانه‌ها هدف خود را دنبال می‌کنند اما ما باید درست انتخاب کنیم و اجازه ندهیم رسانه عقیده، پوشش، نگاه و حتی خود ما را هم عوض کند.
شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به دنبال تغییر نگرش و فرهنگ ایرانیان هستند
به گزارش قم نیوز،  نیما کرمی که در ادامه برنامه‌های فرهنگی شهر کتاب قم، مهمان قمی‌ها در منظومه فرهنگی شهر کتاب قم بود، اظهار کرد: نقش پدر من در علاقمندی من به مجری گری مهم است و قطعاً به عنوان الگویی برای من به شمار می‌رود اما نظر شخصی ایشان این بود که من به دنبال این کارها نروم.

این مجری صدا و سیما افزود: من آشپز نیستم اما رل آشپزها را خوب بازی می‌کنم. جزو آدم‌هایی هستم که اصلاً رکود را دوست ندارم و اگر چه مهندسی عمران خوانده‌ام اما در دوران دانشجویی دوست داشتم که در دانشکده هنر درس بخوانم که ممکن نشد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه‌های زیادی داشته‌ام، مدتی مکانیکی کردم و خیلی این شغل را دوست داشتم. به علت علاقه به گویندگی به رادیو جذب شدم و حتی یک دوره‌ای کار تهیه غذا و کترینگ داشتم یا دوره‌ای به فروش لباس هم روی آوردم که این‌ها همه کنار کار هنری من بود.

کرمی به فعالیت اخیر خود اشاره کرد و گفت: به کار چوب علاقه پیدا کردم و اکنون در این زمینه تلاش می‌کنم و در کنار کار چوب، به تولید مانتوهای اسلامی علاقه داشتم که فعلاً عمومی نشده است و باید سرمایه گذاری سنگینی در آن انجام دهیم.

این مجری صدا و سیما به استعدادهای نهفته در ایران اشاره کرد و گفت: نباید منتظر باشیم تا دیگران کاری برای ما انجام دهند بلکه باید از جا برخیزیم و به فعالیت دست بزنیم. کارآفرینی و ایجاد ارزش، سرمایه زیادی نمی‌خواهد و باید روی کاری متمرکز شد. باید از جا برخیزیم و تلاش کنیم و دست به ایجاد ارزش و ثروت بزنیم تا کشور پیشرفت کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیشینه فعالیت در حرفه ضبط کتاب‌های صوتی اظهار کرد: از طریق یکی از دوستان به کار کتاب صوتی کشیده شدم. در آن زمان تعدادی از هنرمندان تئاتر و گویندگان وارد کار کتاب‌های صوتی شدند و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مهدی آذریزدی در دستور کار قرار گرفت و من کتاب کلیله و دمنه را در سال 1390 خواندم که در سال 94 به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد و از من به خاطر آن تقدیر شد.

کرمی افزود: سپس کتاب‌های دیگری پیشنهاد شد و همین کتاب فعلی را خواندم و چندین کتاب دیگر نیز آماده شده است که به نوبت منتشر می‌شوند که شامل کتاب کودک، کتابی درباره کسب و کار و مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه است.

این هنرمند ایرانی در پاسخ به سوالی درباره چرایی جنجالی شدن برخی از مجری‌های صدا و سیما گفت: برخی در جنجال نفس می‌کشند و با ایجاد جنجال جلو می‌روند، چند صباحی ممنوع التصویر می‌شوند و سپس به کار باز می‌گردند اما برخی دیگر هم حوصله رشد آرام و بدون جنجال را انتخاب می‌کنند و از این مسیر، پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در جایی که امکان ابراز عقیده نباشم، حضور پیدا نمی‌کنم و این یکی از اصول کاری من است.

کرمی درباره چرایی کم شدن ارتباط مردم با کتاب نیز سخن گفت و اظهار کرد: امکان ندارد یک شبکه ماهواره‌ای خارجی به زبان فارسی برنامه تولید کند و تبلیغات نداشته باشد یا تبلیغات اندک داشته باشد، بدون اینکه از جایی تغذیه مالی شود و چون این ماهواره‌های فارسی زبان از ایران تغذیه نمی‌شوند، از جایی که با ایران میانه خوبی ندارد، تغذیه می‌شوند.

وی افزود: اگر چه این شبکه‌های فارسی زبان خارجی برای تاثیرگذاری در ایران تلاش می‌کنند اما این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را نبینیم و اجازه این تأثیر را به آن‌ها می‌دهیم یا نمی‌دهیم.

این مجری صداوسیما تصریح کرد: رسانه‌ها هدف خود را دنبال می‌کنند اما ما باید درست انتخاب کنیم و اجازه ندهیم رسانه روی ما سوار شود و عقیده، پوشش، نگاه و حتی خود ما را هم عوض کند.

کرمی در پاسخ به سؤالی درباره تولید کتاب صوتی گفت: شخص باید خود به دنبال تولید کتاب برود نه اینکه بنشیند تا دیگران به دنبال وی بیایند. بهتر است که شخص تولیدات خود را به مؤسسات تولید کننده عرضه کند و از قبل صدای خود را امتحان کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش‌های فرهنگی شهر کتاب قم در گسترش فرهنگ کتابخوانی تشکر کرد و افزود: در عرصه فرهنگ کسانی که دست به تلاش برای کارآفرینی و ایجاد ارزش می‌زنند، شایسته حمایت و تقدیر هستند و مدیریت شهر کتاب قم در همین زمینه گام‌های خوبی برداشته است و من به سهم خود از این تلاش‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxs0o.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما