شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 4544

راهپیمایی 22 بهمن تجدید میثاق با مقام ولایت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضاییه گفت: راهپیمایی 22 بهمن ابراز انزجار عمومی از دشمنان و تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت است.
راهپیمایی 22 بهمن تجدید میثاق با مقام ولایت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی در جمع راهپیمایان قمی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: عدالت‌خواهی و حق‌خواهی در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد اما برخی بر اثر جهالت و نادانی راه را گم کرده و از عقل که راهنمای انسان است روی برگردانده‌اند به طوری که توان تشخیص دوست از دشمن را ندارند.

وی با اشاره به شیوه رفتار ابوجهل در صدر اسلام افزود: امروز نیز فطرت خفته ابوجهل‌‌ها با وجود معجزات فراوانی الهی و مشاهده امدادهای غیبی بیدار نمی‌شود در حالیکه خداوند همه انسان‌ها را با فطرتی خداجو و حقیقت‌طلب آفریده است.

معاون اول قوه قضاییه یکی از راهکارهای بیدار شدن فطرت خداجوی انسان‌ها را یادآوری ایام‌الله به آنها نداست و تصریح کرد: همه روزها از آن خداست، اما در برخی مواقع مانند عرضه معجزات توسط پیامبران، تجلی ظهور خداوند بیش از پیش از انسان‌ها نمایان می‌شود.

وی ۲۲ بهمن را یکی از ایام‌الله دانست و گفت: مهم‌ترین ویژگی این رویداد عظیم نفی همزمان استبداد داخلی و استعمار خارجی بود زیرا انقلاب مردم ایران مبتنی بر دین و ارزش‌های الهی بوده و متعلق به همه اقشار ملت است و علاوه بر قطع دست رژیم شاهنشاهی از این سرزمین، مملکت ایران را از چنگال ناپاک نیروهای خارجی به ویژه آمریکا و عمال این کشور رهانید.

رییسی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معجزه‌ای بود که ۳۳ سال پیش به وقوع پیوست و عنایات خداوند بر ملت ایران آشکار شد اما دشمنان با وجود مشاهده این امر،‌ بیدار نشده و بر جهل و نادانی خود اصرار می‌ورزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود تولی و تبری در انقلاب اسلامی یادآور شد: خداوند نیز در قرآن مجید پیامبر خویش را برای اعلام امر ولایت در واقعه غدیر و نیز اعلام حکم برائت از مشرکین به صورت علنی مامور می‌کند زیرا تولی و تبری دو مسئله‌ای است که باید در جمع مردم و به صورت عمومی اعلام شود.

وی ولایت و برائت را مربوط به متن اجتماع دانست و ابراز کرد: مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان این مرز و بوم را مخاطب فریاد خویش قرار داده و با قدرت هرچه تمام‌تر از آنان بیزاری می‌جویند.

رییسی افزود: امروز رژیم غاصب اسرائیل بیش از هر زمان مورد تنفر عموم مردم جهان قرار دارد و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نیز اعلام برائت و بیزاری از این رژیم منفور است، ضمن اینکه در این روز،‌ مردم مسلمان ایران میثاق مجددی با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام عظمای ولایت می‌بندند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه ولایت رمز پیروزی انقلاب در طول ۳۳ سال گذشته بوده است گفت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب، رئیس جمهور آمریکا در جلسه‌ای از سران سازمان‌های جاسوسی و دیگر دست‌اندرکاران سیاست خارجی این کشور خواست دلایل شکست آمریکا و از دست رفتن مهم‌ترین پایگاهشان در خاورمیانه را بررسی کنند و در این جلسه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا دلیل اصلی این امر را عدم توجه آنها به رابطه میان رهبری و مردم ایران معرفی کرد.

وی اظهار کرد: ارتباط میان مردم و رهبری نظام در ایران رابطه‌ای عاشقانه از جنس ارتباط میان امام حسین(ع) با یارانش در واقعه عاشوراست و این مسئله‌ای است که دنیاطلبان و دشمنان اسلام قادر به درک صحیح آن نیستند بنابراین راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مردم ایران در واقع امیدوار کردن دوستان و ناامید ساختن دشمنان است.

رییسی با اشاره به حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی امروز ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته و با حضور گسترده علما و مراجع تقلید به صورت کاملا ویژه برگزار شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران در دهه نخست به دنبال تشکیل نهادهای اسلامی و انقلابی بود و در این راستا قانون اساسی ایران به تصویب رسیده و به رای عمومی گذاشته شد اما دشمنان نیز تلاش بسیاری برای توقف این روند کرده و به همین منظور هشت سال جنگ را به مردم ایران تحمیل کردند ضمن اینکه منافقین نیز به طور متوسط روزی ۱۰۰ ترور تنها در شهر تهران انجام داده و هر کسی را که ظاهری متدین داشت به شهادت می‌رساندند.

وی با اشاره به دهه دوم انقلاب که موجب تثبیت نظام اسلامی شد گفت: دشمنان در این دوره تلاش زیادی کردند تا ناکارآمدی نظام را تبلیغ کنند در حالی که نظام دینی دارای مشخصه‌هایی چون مبتنی بودن بر دین و آموزه‌های الهی و حضور حاکمی منصوب از طرف خداوند یا ولایت‌فقیه است و امام خمینی(ره) نیز ولایت‌فقیه را ولایت رسو‌ل‌الله معرفی کرده‌اند.

رییسی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش زیادی برای نابودی انقلاب در هر دوره کرده‌اند اما به یاری خداوند، رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و جانشین برحقش و نیز حضور یکپارچه مردمی، همه توطئه‌های آنها خنثی شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.5a5ct1aw5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما