چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 8952

دشمنان می خواهند با محاصره اقتصادی کشور را از پای دربیاورند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمنان سعی می‎کنند با محاصره اقتصادی کشور را از پای دربیاورند ولی مردم ما با خدامحوری و دلدادگی به آستان الهی، دشمنان را از خیال خام خود پشیمان می‌کنند.
دشمنان  می خواهند با محاصره اقتصادی کشور را از پای دربیاورند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خداوند پیش از آنکه خلیقه داشته باشد، خلیفه داشته است، اظهار داشت: حیات انسانی بدون راهنما و حجت حق امکان ناپذیر است، زیرا فیض خدا از جانب حجت او به خلایق می‌رسد.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند "بندگی با معرفت، بی‌معرفت و کم معرفت، یکسان نیست؛ اجر و کمال و ثواب انسان از اعمال وی، به میزان معرفت وی است"؛ معرفت حق، معرفت نبی، معرفت امام شناسی و معرفت نفس مراتب معرفت بوده که تضمین کننده سعادت انسان هستند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: خداوند برای هدایت، کتاب کامل و انسان کامل را برای بشر فرو فرستاد؛ مفسر کتاب کامل، انسان کامل یعنی پیامبر و ائمه اطهار(ع) هستند و خداوند می‌فرمایند که برای هدایت و سعادت باید با صادقین همراه باشیم که تفسیر کلمه صادقین در این آیه قرآن همان ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به صفت صادق برای امام ششم شیعیان خاطرنشان کرد: نسل اول یاران پیامبر اصحاب و نسل دوم تابعین هستند ولی نسل سوم شرایط خاصی داشتند، زیرا صد سال نقل روایت از حضرت نبی(ص) ممنوع بود؛ ولی در کشاکش بین خلفای اموی و حکومت جویان بنی عباس، امام صادق(ع) فرصت بسیار نیکی برای اشاعه معارف دینی از جمله فقه، تفسیر، علوم و روایت یافتند.

رییسی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از ائمه ما به اندازه امام صادق(ع) مجال و فرصت تبلیغ نداشتند؛ به همین دلیل اگر روایات بی‌شمار و تفسیر امام نبود، چگونه می‎توانستیم به تأویل و تفسیر آیات برسیم.

وی اضافه کرد: در آن زمان بسیاری از افراد بودند که ادعای تفسیر می‎کردند ولی تنها انسان کامل است که می‎تواند به معنای واقعی کلام خدا را به مردم منتقل کند.

معاون اول قوه قضاییه خطاب به زائران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: مهم‎ترین عمل در جمکران، نماز حضرت ولی عصر(عج) و مهم‎ترین ذکر در این نماز، ذکر قرآنی ایاک نعبد و ایاک نستعین است؛ مبارزه و دشمنی و کینه دشمنان با ائمه اطهار(عج) به ویژه امام صادق(ع)، به واسطه فریاد توحیدی حضرت بود.

رییسی گفت: امام صادق(ع) نقش بی‎بدیلی در احیای فرهنگ دینی داشت، مکاتب بسیاری در آن زمان فعالیت می‎کردند، ولی تنها مکتبی که وصل به توحید و خدا و وحی بود، مکتب حضرت بود.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) مبارزه بسیاری با ملحدان، منحرفان و افکار آلوده و وارداتی داشتند و اگر این تلاش‎ها نبود چیزی از دین اصیل باقی نمی‎ماند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: امام صادق(ع) سفارشات بسیاری به شیعیان در خصوص تلاش پیگیر در راه جهاد در عرصه‎های مختلف، امانت داری در حوزه‎های مختلف و وفا با خدا و خلق و اولیاءالله دارند که در روایات متعدد از ایشان ذکر شده ‌است.

وی افزود: امام صادق(ع) توصیه‎های اکیدی نسبت به درک صحیح نماز داشته‌اند زیرا نماز پله ترقی انسان است و نماز جمکران نیز این برکات را برای زائران دارد.

رییسی با اشاره به حملات دشمنان از ابتدای انقلاب به نظام اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه محوری و خدامحوری است که توطئه‎های سی ساله دشمنان را ناکام گذاشته ‌است.

وی بیان کرد: سخنان رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد، چون بر پایه توحید اصیل بود بر دل‌ها اثر گذاشت و این اثر چه در مراسم و یا پس از این اجلاس، در گفته‎های روسا و هیئت‎های نمایندگی کشورها مشخص شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمنان سعی می‎کنند با محاصره اقتصادی کشور را از پای دربیاورند ولی مردم ما با خدامحوری و دلدادگی به آستان الهی، دشمنان را از خیال خام خود پشیمان می‌کنند زیرا این مردم، سال‎های سال امتحان خود را در دلدادگی به نظام الهی ثابت کرده‎اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.tdciw6d10giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما