دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 45732
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

تمام بدهي‌‌هاي شهرداري قم تسويه مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: با توجه به وضعيت بدهي‌هاي شهرداري براي سال آينده ۴۵۰ ميليارد تومان قرار داديم تا تمام بدهي‌هاي شهرداري تسويه شود.
تمام بدهي‌‌هاي شهرداري قم تسويه مي‌شود
به گزارش قم نیوز،  دكتر سقائيان‌نژاد ضمن تسليت حادثه دلخراش پلاسكو، اظهار كرد: حركت آتش‌نشانان در اين حادثه نشانه‌اي از ايثار و فداكاري در جامعه ما است.

شهردار قم با اشاره به پيشنهاد بودجه سال ۹۶ شهرداري قم، گفت: خدا را شكر مي‌كنيم كه بودجه سال آينده در چارچوب زماني خود تحويل شوراي شهر مي‌شود؛ در سال ۹۵ به دليل نداشتن برنامه راهبردي بودجه را پروژه محور تحويل داديم.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: چند هدف را در سال ۹۵ دنبال نموديم كه از آن جمله رسيدگي به پروژه‌هاي نيمه تمام، بدهي‌هاي شهرداري، مباحث زيست محيطي و تدوين برنامه قم ۱۴۰۰ بود و امروز با گذشت بيش از ۱۰ ماه از سال ۹۵ بسياري از اين اهداف محقق شده و تمام پروژه‌هاي نيمه تمام تا پايان سال به انجام رسيده و به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با اشاره به مباحث زيست محيطي شهر قم، گفت: در قسمت پسماند، نظافت شهري و فضاي سبز اقدامات گسترده‌اي صورت گرفته است.

شهردار قم از رفع ۷۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي دولت به شهرداري كارسازي شده و امروز ۷۵۰ ميليارد تومان سند مورد تاييد دادگستري براي تحويل به دولت به تهران ارسال شد.

سقائيان‌نژاد با اشاره به تدوين و تصويب برنامه قم ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آينده را بر همين مبنا تدوين كرده‌ايم و امروز لايحه اين بودجه به شورا ارائه خواهد شد.

وي تصريح كرد: چشم انداز قم ۱۴۱۴، برنامه عملياتي قم ۱۴۰۰ و مضامين عملياتي بودجه سال آينده تدوين شده است و براي اجرايي سازي پروژه‌ها در اين مضامين هزار شاخص را ترجمه كرديم و آنها را تا افق ۱۴۰۰ هدف‌گذاري كرده‌ايم.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه محدوديت منابع، الزامات استراتژيك و الزامات شهري در اين هدف‌گذاري‌ها رعايت شده است، گفت: جايگزيني پروژه‌ها به طور كامل و اثرگذاري آنها مشخص شده و هم اكنون پورتال جامع‌ بودجه‌ريزي راهبردي را آماده كرديم كه مي‌توان با استفاده از آن موقعيت بودجه‌اي را رصد كرده و با توجه به قيمت‌گذاري‌ها حركت از وضعيت موجود به مطلوب را بررسي كنند.

سقائيان‌نژاد تصريح كرد: مي‌توانيم بگوييم مفهوم رصدخانه شهري را با اين كار محقق كرديم كه تنها تهران اين كار را انجام داده است و بودجه عملياتي در چارچوب رصدخانه شهري محقق شده است.

وي با تاكيد بر اينكه سعي داريم مديريت بهينه منابع با استقرار سامانه تخصيص منابع در سال آينده محقق شود، افزود: با اين كار مي‌توانيم بر بودجه ريزي و مديريت آن نظارت داشته باشيم.

شهردار قم بيان كرد: در سال ۹۶ بالغ بر ۲ هزار ميليارد تومان در اين قالب پيشنهاد خواهيم كرد كه ۴۹.۴ درصد نسبت به ۹۵ رشد دارد.

سقائيان‌نژاد با اشاره به جزئيات بودجه سال ۹۶ شهرداري قم، گفت: از اين مقدار ۸۳ درصد معادل حدود هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان عمراني و ۱۷ درصد حدود ۳۴۷ ميليارد تومان بودجه جاري است كه نسبت به سال ۹۵ بودجه عمراني پنج درصد رشد داشته است.

وي گفت: در سال ۹۵ سهم عمراني ۷۸ درصد و براي بودجه‌هاي جاري ۲۲ درصد در نظر گرفته شد كه در اين قالب تبديل بودجه‌هاي جاري به ۱۷ درصد يكي از اركان اقتصاد مقاومتي رعايت شده است.

شهردار قم با بيان اينكه براي نخستين بار بودجه را در سه الگو ارائه خواهيم كرد، گفت: دو الگو در جلسه شوراي شهر قم ارائه و يك الگو ديگر را بر مبناي برنامه عملياتي هفته آينده ارائه خواهيم داد.

سقائيان‌نژاد ادامه داد: در الگوبندي يك الگو متناسب با فرمت وزارت كشور براي انطباق با سنوات گذشته ارائه مي‌شود و فرمت دوم براساس اهداف و راهبردهاي برنامه قم ۱۴۰۰ ارائه مي‌شود كه در آن كدينگ بودجه‌اي نيز درج شده است.

وي اضافه كرد: با توجه به تحليل سند راهبردي و طرح تفصيلي اولويت‌هاي بودجه‌اي به پنج دسته تقسيم بندي شده كه اين موارد شامل توسعه و بازپيرايي فضاهاي سبز، تكميل و احداث و توسعه معابر، توسعه قطار شهري، توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي و افزايش سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در پروژه‌هاي شهري است.

شهردار قم با اشاره به تقسيمات بودجه‌اي اولويت‌هاي مختلف شهرداري، گفت: ۱۱ درصد به راهبرد اول يعني توسعه و بازپيرايي فضاهاي سبز اختصاص يافته كه با توجه به اينكه سرانه فضاي سبز شهري ۲.۶۵ مترمربع بوده و استاندارد آن هشت مترمربع است در اين بخش افزايش ۴۴ درصدي بودجه را پيش بيني كرديم.

سقائيان‌نژاد اختصاص ۳۲ درصد بودجه با هدف تكميل و احداث و توسعه معابر را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش حمل و نقل عمومي موتوري ۸۳ درصد و در بخش قطار شهري ۱۰۶ درصد و در بخش تجميع پياده‌روها ۴۷ درصد رشد داشتيم و در اين راستا ۱۹ درصد از كل بودجه عمراني به تكميل و احداث شبكه معابر و بزرگراه شهري اختصاص داده شده است كه ما را به سرانه استاندارد نزديك مي‌كند.

وي با اشاره به پايان حفاري خط اول مترو قم و اختصاص حدود ۲۰۰ ميليون يورو منابع فاينانس به تامين تجهيزات آن، گفت: خط دوم مترو نيز در مرحله مطالعات اوليه است تا بتوانيم فاينانس را به شوراي اقتصاد ببريم و اعتبارات اين بخش را جذب كنيم.

شهردار قم گفت: قطعا با پيگيري‌هاي انجام شده فاينانس ۳۰۰ ميليون يورويي را براي خط دو در نظر خواهيم گرفت و براي هر دو خط مجموع اين ۵۰۰ ميليون يورو را در بودجه پيش‌بيني كرده‌ايم كه تا ۹۸ درصد سال آينده اجرايي مي‌شود.

سقائيان‌نژاد بيان كرد: از يك طرف بودجه‌اي دو هزار ميليارد توماني و از طرف ديگر بودجه‌اي بالغ بر ۴ هزار ميليارد توماني را ارائه مي‌دهيم و در افقي كه حركت مي‌كنيم تحقق اين شرايط بسيار محتمل است.

وي با بيان اينكه براي توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي رشد هزار و ۱۰۰ درصدي در بودجه مد نظر قرار گرفته است، تصريح كرد: با توجه به شكاف حوزه فرهنگي، تفريحي، ورزشي و با توجه به سرانه ۴۹ سانتيمتري كاربري ورزشي در قم كه بايد به حدود ۲۰۰ سانتيمتر برسيم بايد حركت خوبي انجام شده و كل بودجه سال آينده در اين بخش معادل ۱۱۳ ميليارد تومان به اين بخش اختصاص يافته است كه بتوانيم اين هدف را به خوبي محقق كنيم.

شهردار قم بيان كرد: در حوزه هدف پنجم و حوزه سرمايه گذاري امسال ظرفيت مناطق مختلف را مشخص كرديم و مجموعا ۱۵۰ ميليارد تومان در اين قسمت به عنوان آورده شهرداري به جز زمين مشخص شد كه اين بحث در مركز و مناطق توزيع شده است.

سقائيان‌نژاد گفت: در منطقه يك ۴۰ ميليارد تومان به دليل پروژه پيامبر اعظم پيش بيني شده و با توجه به ظرفيت، اين منابع توزيع شده تا شهرداران مناطق به دنبال مباحث سرمايه‌گذاري باشند و حركت همه جانبه‌اي را در اين زمينه در شهر داشته باشيم.

وي با بيان اينكه تحقق ۱۱ هدف را در پايان پنج سال دنبال مي‌كنيم، افزود: براي سال آينده ما اين پنج هدف زيرساختي را مد نظر قرار داده و به مرور باقي اهداف را به صورت متوازن دنبال خواهيم كرد.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه اقدامات لازم براي ايجاد باغ پرندگان، باغ گل‌ها، آكواريوم، تله سيژ و... در سال آينده را پيش‌بيني كرديم، گفت: اميدواريم سال آينده شاهد آغاز عمليات اجرايي اين پروژه‌ها باشيم.

سقائيان‌نژاد با بيان اينكه پروژه بزرگ تبديل پسماند شهري به انرژي با سرمايه گذاري ۲۵۰ ميلياردي سال آينده آغاز مي‌شود، افزود: سهم شهرداري در اين پروژه ۲۰ ميليارد تومان است.

وي تصريح كرد: همچنين در بودجه سال آينده اجراي پروژه‌هايي نظير تملك و احداث پايانه‌هاي ميدان ۷۲ تن و وليعصر(عج) به مبلغ سه ميليارد تومان، احداث ۸ مركز فرهنگي، تفريحي و ورزشي در مناطق با رقم ۸۰ ميليارد تومان به جز زمين‌هايي كه به بسيج و سپاه و كميته امداد براي اين كار داده شده است، طراحي و احداث تقاطع غيرهمسطح ميدان وليعصر(عج) به مبلغ ۳۰ ميليارد تومان، تكميل تقاطع غيرهمسطح شهيد كريمي و پيامبر اعظم(ص) با مبلغ ۱۷ ميليارد تومان، اجراي رمپ و لوپ شهيد محلاتي و امام علي(ع) به مبلغ پنج ميليارد تومان، اجراي تقاطع شهرك قدس و بلوار آيت‌الله بروجردي به مبلغ ۱۵ ميليارد تومان پيش بيني شده است.

شهردار قم تاكيد كرد: همچنين اجراي پروژه‌هاي پايگاه چند منظوره مديريت بحران با اعتبار دو ميليارد تومان، باغ گل‌ها با اعتبار دو ميليارد تومان، باغ پرندگان در بلوار شهيد آويني با اعتبار ۳ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان، ۹ بوستان در سطح شهر با اعتبار ۲۰ ميليارد تومان، ساماندهي و بهبود بافت فرسوده هسته مركزي به مبلغ ۳ ميليارد تومان، اجرا، توسعه و ساماندهي فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي به مبلغ ۶.۵ ميليارد تومان، مشاركت در احداث و بهسازي و تجهيز مساجد به ميزان پنج ميليارد تومان، مشاركت در احداث، بهسازي و تجهيز مراكز فرهنگي پنج ميليارد تومان، مشاركت در ساخت نيروگاه زباله سوز به مبلغ ۲۰ ميليارد تومان، اجراي پروژه‌هاي سرمايه گذاري به مبلغ ۱۵۰ ميليارد تومان جمعا ۳۶۷.۵ ميليارد تومان را در دستور كار داريم.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: با توجه به وضعيت بدهي‌هاي شهرداري براي سال آينده ۴۵۰ ميليارد تومان قرار داديم تا تمام بدهي‌هاي شهرداري تسويه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcau0ny.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما