چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 45816
منبع : خبرگزاری فارس

توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به طلاب

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد با بیان توصیه‌هایی به طلاب علوم دینی گفت: انسان باید در برابر جهل خود خضوع کند و بگوید نمی‌دانم، این عیب نیست، بلکه این امر سبب می‌شود به سراغ دانستن برود.
توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به طلاب
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: عالم باید آنچه می‌داند، بگوید و آنچه را نمی‌داند بگوید نمی‌دانم، این افتخار است و فرد باید واقع‌گرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان چیزی را که نمی‌داند، بیان کند، ‌از ایمان ضعیف وی ناشی می‌شود. طلبه نباید بگوید من موسوعه، دایرةالمعارف و حلال مشکلات هستم و از عرش تا فرش می‌دانم، بلکه باید اگر مطلبی را نمی‌دانست، بگوید نمی‌دانم.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خضوع در برابر افراد، گفت: انسان باید در برابر جهل خود خضوع کند و بگوید نمی‌دانم، این عیب نیست، بلکه این امر سبب می‌شود به سراغ دانستن برود و همت خود را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: همت باید بالا باشد، در عین حال هر چه بالا می‌رویم، تواضع ما بیشتر باشد، درخت هر چه پربارتر شود، سر به زیرتر است و تواضع کمال فرد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd9j0o.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما