شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 45932
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

پيش‌بيني ضوابط ويژه فضاي سبز در طرح تفصيلي شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: باتوجه به اهميت فضاي سبز ، ضوابط ويژه اي براي حفظ و توسعه اين فضا در طرح تفصيلي شهر قم پيش بيني شده است.
پيش‌بيني ضوابط ويژه فضاي سبز در طرح تفصيلي شهر قم
به گزارش قم نیوز، غلامرضا جانقربان با تاكيد بر اينكه بي‌توجهي به مقوله فضاي سبز در طرح تفصيلي شهر قم درست نيست، اظهار كرد: كم شدن مساحت فضاي سبز در طرح تفصيلي جديد شهر به دليل عدم تحقق برخي پيش‌بيني‌هاي رشد جمعيتي است.

وي تصريح كرد: در دهه ۷۰ جمعيت شهر قم بسيار زياد و رو به رشد بوده و سياست‌هايي متناسب با اين رشد جمعيت در طرح تفصيلي سال ۷۲ گنجانده شد.

جانقربان با اشاره به اين‌كه طرح تفصيلي سال ۷۱ محدوده قانوني شهر را به ۲ هزار و ۷۰۰ هكتار در افق ۱۳۹۰ افزايش داد، گفت: سال ۸۶ هم دولت ۵۰۰ هكتار مسكن مهر را وارد شهر كرد اما محدوده شهر ثابت ماند و ۵۰۰ هكتار را از نقاط ديگر كاهش دادند.

وي با اشاره به اينكه شهر قم به جمعيت پيش‌بيني‌شده يك ميليون و ۴۰۰ هزار نفري در سال ۹۰ نرسيده است، اضافه كرد: طرح تفصيلي كه سال ۹۲ براي مدت ۱۰ سال مصوب شد جمعيت را بر اساس يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر ديد و حداكثر ۲۰۰ هكتار به شهر قم اضافه كرد.

سرپرست معاونت معماري و شهرسازي شهرداري قم اظهار كرد: در ‌‌نهايت چيزي كه اتفاق افتاد اين بود كه ۶۰۰ هكتار را در دهه ۹۰ طرح تفصيلي جديد به عنوان فضاي سبزي كه هنوز ساخته نشده ديديم؛ يعني بايد سالانه ۶۰ هكتار افزايش داشته باشيم.

جانقربان با بيان اينكه به اين دليل كه افزايش جمعيت مورد انتظار را در اين سال‌ها نداشتيم و محدوده شهر هم افزايش پيدا نكرد، محدوده فضاي سبز كم شد، گفت: در نتيجه نمي‌توانيم بگوييم نگاه به فضاي سبز در طرح تفصيلي جديد ضعيف بوده بلكه اقتضاي مطالعات كار‌شناسي كار را به اينجا رسانده است.

   انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccioq0.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما