چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45825
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

حادثه ساختمان پلاسكو تلنگري بر مديريت شهرها است

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست‌ معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: بدون ترديد حادثه ساختمان پلاسكو مي‌تواند تلنگري بر مديريت شهرها باشد كه در برخي از كلانشهرها و استا‌ن‌ها در بافت مركزي باوجود بازار با صنوف مختلف توليدي، عرضه و فروش امكان وقوع دارد.
حادثه ساختمان پلاسكو تلنگري بر مديريت شهرها است
به گزارش قم نیوز، غلامرضا جانقربان با اشاره به مديريت‌هاي كلان كشور و استانها، اظهار كرد: مديريت در حوزه‌هاي ساخت و تصميم‌گيري مي‌بايست به جاي اينكه اراضي دولتي را در برخي كلانشهرها و استان‌ها بدون برنامه‌ريزي و در نظر گرفتن زيرساخت‌هاي لازم براي مسكن ارزان قيمت به اقشار كم درآمد اختصاص مي‌دادند، اقدام به بهسازي و نوسازي بافت‌هاي ناكارآمد شهري و فرسوده مي نمودند.

سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قم خاطرنشان كرد: توجه به اين امر از توسعه افقي شهرها و از بين رفتن اراضي مستعد دولتي در حاشيه شهرها جلوگيري مي‌ كند و همچنين مانع ايجاد مسائل اجتماعي در عمق بافت‌هاي ناكارآمد شهري مي‌گردد.

جانقربان عنوان كرد: امروز در شهر قم بيش از هزار هكتار بافت مصوب فرسوده وجود دارد، بر ماست كه براي پيشگيري از خطراتي كه هر لحظه در كمين اين بخش است، چاره‌انديشي شود.

وي با تأكيد بر چاره‌انديشي براي بافت‌هاي هسته مركزي شهر، گفت: اگر اين امر روي ندهد، بدون ترديد اتفافاتي كه خيلي دير نيست و نزديك است، مشابه آنچه كه امروزه در پيرامون خود مي‌بينيم، اتفاق مي‌افتد، در نتيجه امكان پاسخگويي، تصميم‌گيري و تصميم‌سازي نخواهد بود.

جانقربان يادآور شد: احيا، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي ناكارآمد شهري يك امر بين بخشي است كه تنها شهرداري‌ها امكان مداخله مستقيم در اين بافت‌ها را ندارند و نيازمند تصميم و خرد جمعي از مديريت ارشد استان و دستگاه‌هاي مرتبط با استفاده از ظرفيت انبوه‌سازان نظام مهندسي، وزارت راه و شهرسازي و دستگاه‌هاي سهيم در امر زيرساخت‌هاي شهري است.

وي خاطرنشان كرد: بدون ترديد حادثه ساختمان پلاسكو مي‌تواند تلنگري بر مديريت شهرها باشد كه اغلب در تمام كلانشهرها به ويژه در قم در بافت مركزي همراه صنوف مختلف توليدي، عرضه و فروش وجود دارد كه نقاط پرخطري در اين بافت‌ها به لحاظ نوع مواد و صنايع مصرفي به صورت انبارها و بنكداري را دربرمي‌گيرد كه نيازمند يك بازنگري در سطح كلان به اين منظور و برخورد با مسئله است.

سرپرست معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قم با بيان اينكه امروزه آخرين روش‌هاي استفاده از مصالح ساختمان، تكنولوژي‌هاي ساختمان در سازه‌هاي بتني و فلزي مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از مقررات ملي و مباحث آن و به ويژه مبحث ۲۱ كه يكي از نظامات اداري مقررات ملي ساختمان است، پدافند غيرعامل بايد در دستور كار قرار گيرد و براي آينده ساخت‌وساز در طراحي، اجرا و بهره‌برداري ملاحظات لازم با ابعاد كامل انجام شود.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdkj0o.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما