چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46072
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني:

قیام مردم بحرین نیازمند ایثار و شهادت است/اگر در بحرین بودم کفن‌پوش به میدان می‌رفتم

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: تا زمانی که علما مانند شیخ نمر و امثال آنها قربانی نشوند، کار درست نمی‌شود. در اسلام جهاد تؤام با شهادت است و راهی به جز این وجود ندارد، اگر بنده آنجا بودم با شما کفن‌پوش در میدان حاضر می‌شدم.
قیام مردم بحرین نیازمند ایثار و شهادت است/اگر در بحرین بودم کفن‌پوش به میدان می‌رفتم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی  در دیدار جمعی از علمای بحرینی با بیان اینکه در اسلام مرزهای جغرافیایی معنا ندارد، اظهار کرد: علمای اسلام بر اساس فرهنگ اسلام گام برمی‌دارند، زیرا در فرهنگ اسلامی مرزهای جغرافیایی معیار نیست، بلکه عقیده و اعتقادات مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس عقیده و اعتقادات وظیفه داریم در برابر جریان سوریه و عراق عمل کنیم و از کل مظلومان و مستضعفان پشتیبانی کنیم و در برابر کل ظالمان بایستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در نتیجه سستی دشمن قوی‌تر می شود، گفت: علمای شیعه در بحرین زیاد هستند، باید از ایران الگوبرداری می‌کردند. در ابتدا که امام خمینی(ره) قیام کردند، علما زیر چتر ایشان به میدان آمدند و شهید دادند.

 وی خاطرنشان کرد: اسلام قربانی نیاز دارد، از علما باید عده‌ای قربانی شوند، اکنون که به میدان آمدید باید از علما قربانی شوند، در ایران نیز تعداد علمای شهید از تمام اقشار بیشتر است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: بنده چندین بار به جبهه رفتم، اکنون نیز لازم باشد، کفن‌پوش می‌روم، تا زمانی که تعدادی از علما شهید نشوند، پیروز نمی‌شوید.

وی یادآور شد: اگر روز نخست که سراغ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم آمدند، جلو می‌رفتید چند نفر قربانی می‌شدند کار تمام شده بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تا زمانی که تعدادی از علما قربانی نشوند، کار شما درست نمی‌شود، گفت: دشمن از عربستان، صهیونیست‌ها و آمریکا الهام می‌گیرد، بحرین پایگاه آمریکا است، چرا باید اینگونه باشد.

وی خاطرنشان کرد: به اندازه‌ای سست رفتار کردید که نخست وزیر انگلیس در بحرین در حضور سیاست‌مداران مطالبی علیه ایران بیان کرد، آن زمان باید نعره کشیده باشید، سکوت و سستی سبب شده کار به اینجا رسیده است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: تا زمانی که علما مانند شیخ نمر و امثال آنها قربانی نشوند، کار درست نمی‌شود. در اسلام جهاد تؤام با شهادت است و راهی به جز این وجود ندارد، اگر بنده آنجا بودم با شما کفن‌پوش در میدان حاضر می‌شدم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام برای غلبه مسلمانان بر کفار شهادت را مشخص کرده است، گفت: تجهیزات اسلام جهاد و شهادت است؛ خون علما اثرگذار است و به جز شهادت راهی برای پیروزی شما وجود ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه آل نهیان، آل سعود و آل خلیفه را آمریکا درست کرده است، گفت: یک مملکت اسلامی داشتیم اینها را آنها درست کردند و بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کردند، تا صهیونیست نفس راحت بکشد و دشمن کشورها را تجزیه می‌کند تا آسان‌تر بتواند آنها را ببلعد.

وی ادامه داد: اگر به این رویه ادامه دهید، 10 سال طول می‌کشد و در پایان نیز مغلوب می‌شوید، ولی اگر به میدان بروید و حاضر به شهادت باشید، پیروز می‌شوید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این راه امام حسین(ع) است و به جز این راهی وجود ندارد، امام حسین(ع) جان و خون دادند تا قیام ایشان پیروز شد و اگر وسیله‌ای فراهم باشد، من حاضر هستم همراه شما جلو بروم و کشته شوم، این خون اثر خود را می‌گذارد.

وی عنوان کرد: علما پیشقدم بودند که پیشرفت کردیم، باید به میدان بروید و کشته دهید تا پیروز شوید، اگر 10 سال هم پیرامون منزل آیت الله قاسم حفاظت کنید، فایده ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: در مملکت شما نباید دشمن فرصت برای حضور داشته باشد، نباید کشور شما پایگاه آمریکا باشد، با قدرت حرف بزنید اگر نرمش نشان دهید، دشمن جلو می‌آید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirua5.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما