چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46092
منبع : ایسنا
دادستان قم مطرح کرد:

پیشنهاد ایجاد شورای فضای مجازی با حضور اطلاعات، سپاه، پلیس فتا و دادگستری

قم نيوز : قم نیوز: دادستان قم گفت: فضای مجازی به جز اینکه استعداد جرم سازی دارد، شرایط وقوع جرم در فضای واقعی را نیز ایجاد می‏‎کند.
پیشنهاد ایجاد شورای فضای مجازی با حضور اطلاعات، سپاه، پلیس فتا و دادگستری
به گزارش قم نیوز، مهدی کاهه روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرمعظم انقلاب در خصوص جایگاه و وظایف قوه قضا گفت: انتظار معظم له از این قوه، سلامت و کارآمدی قوه قضاییه است.

وی رویکرد اصلی این قوه را پیشگیری،مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی دانست و افزود: برای تحقق این دو راهکار نیازمند شناخت آسیب‎ها و تهدیدها هستیم یعنی اگر پیش بینی درستی از آسیب‎ها و تهدیدها نداشته باشیم نمی‎توان در مقام پیشگیری و مقابله با آسیب‎ها به درستی عمل کنیم.

دادستان قم ادامه داد: از زمانی که تصدی دادستانی به بنده واگذار شده است سعی کردیم که نگاه شناسایی نقطه به نقطه در استان داشته باشیم؛ در ابتدا تمام نقاط شهر به شکل محیط به محیط از حیث آسیب و تهدید اعم از اینکه با آسیب ویژه و اتفاقی مواجه هستند شناسایی کردیم و در ادامه راهکارهای مقابله با این آسیب‎ها را پیش بینی کردیم.

وی با اشاره به رصد کارهای انجام شده در امر مقابله با آسیب‎های اجتماعی در قم گفت: در مرحله بعد اقدام به شناسایی افرادی کردیم که عادت به قانون شکنی دارند؛ از جمله جلسه‎ای که هفته گذشته با سارقانی که حس می‎شد هنوز از کار سرقت دست برنداشته‌اند برگزار شد.

کاهه اظهارکرد: از جمله عرصه‎هایی که نیازمند ورود جدی به آن بودیم، بحث فضای مجازی است زیرا این فضا غیر از استعداد جرم سازی، اسباب وقوع جرم در فضای واقعی را نیز ایجاد می‏‎کند؛ به همین خاطر پیشنهاد ایجاد شورای فضای مجازی را با حضور اداره‌های چون اداره کل اطلاعات، سپاه، پلیس فتا و دادگستری داریم تا با شناسایی عوامل این عرصه نسبت به ایجاد دادسرای خاص و قضات فضای مجازی اقدام کنیم.

وی گفت: پارک‎ها یکی از فضاهایی بود که به دلیل نبود حضور پارکبان به فضای حضور و تجمع اراذل و اوباش مبدل شده بود که با تعاملی که با شهرداری انجام شد مقرر شد که پارک بان نیز در کنار باغبان در این بوستان ها حضور یابد.

کاهه اظهارکرد: از جمله آسیب‎هایی که در شهر دیده می‎شد، می توان به حرکت و توقف کاروان‎های عروسی در قم اشاره کرد که با ایجاد توقف تردد و بستن شوارع صحنه‎های زننده ای را در جوار کریمه اهل بیت(ع) ایجاد می‎کردند که در این زمینه نیز تاکنون با دو مورد برخورد شده است که این برخورد تا اصلاح کامل این حرکات ناخوشایند انجام می‎شود.

وی از برخورد قاطع با مراکز هتلی و سالن های پذیرایی در قم نسبت به ایجادفضای نامناسب در شهر کریمه اهل بیت(ع) با برگزاری مراسم عروسی‎های نامناسب خبر داد.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcauwny.49nio15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما