چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 46351
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله جوادي آملي:

استكبار و صهيونيسم قائم به طغيان هستند/ جامعه با قائم به عقل و علم اصلاح مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مفسر قرآن كريم گفت: استكبار و صهيونيسم قائم به طغيان هستند و جنگ جهاني اول و دوم را راه‌اندازي كردند به همين دليل شيطان بزرگ است و كسي كه كار فساد در داخل خود مي‌كند قائم به طغيان نيست ولي اينها قائم به طغيان هستند كارخانه سلاح‌سازي آنها سه شيفته كار مي‌كند.
استكبار و صهيونيسم قائم به طغيان هستند/ جامعه با قائم به عقل و علم اصلاح مي‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی بمیرد فرزند صالحی بگذارد عملش مستدام است دعای پدر و مادر نسبت به فرزندان اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ افراد هر چند تعلیم و تربیت،‌ تزکیه و کارهای علمی داشته باشند ولی نباید دعا را فراموش کنند کسی که قلب انسان را هدایت می‌کند مقلب القلوب است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شارع مقدس مهندس است گفت: خدا صراط دین و حکم را تعیین می‌کند و پیوند به موضوع و انسان را با عقل تشخیص می‌دهد و با استفاده از رهنمودهای شارع برنامه را تنظیم می‌کند در نظام کلی همه چیز در سر جای خود محفوظ است.

وی عنوان کرد: با چراغ وحی همه حقایق روشن می‌شود جایی که می‌بینیم عمل می‌کنیم و جایی که نمی‌بینیم از نور اهل بیت(ع) کمک می‌گیریم.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: تفاوت قرآن با کتاب‌های فقهی این است که منشأ قانون و کیفیت بهره‌برداری از نظام خلقت را ذکر می‌کند.

وی با اشاره به منطق کمونیست گفت: کمونیست می‌گوید جای اشخاص را خودم معین می‌کنم و موحد می‌گوید اشیاءآفرین جای اشخاص را معین می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وحی نورافکنی جهانی است هر حرفی بیان می‌کنیم باید دلیل عقلی داشته باشیم و اگر از دلیل عقلی خالی شد باید به وحی مراجعه کرد اگر حرفی نه عقلی و نه وحی باشد معلوم است علمی نیست.

وی عنوان کرد: عقل اسیر کاری از او ساخته نیست عالم بی‌عمل که معصیت می‌کند کمبود دید ندارد بلکه کمبود پای شکسته دارد عالم بی‌عمل عقل، اراده، تصمیم و اخلاص شکسته دارد باید مواظب باشیم کدام عضو فلج است آن را درمان کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه علمایی که در حوزه جمع می‌شوند و اصول و فقه را بیان می‌کنند کار مقطعی انجام می‌دهند گفت: کار از عقلا نیز ساخته نیست برای تحول در جامعه باید مردم اصلاح شوند اگر کسی قائم به علم و عقل بود جامعه را اصلاح می‌کند.

وی یادآور شد: با درس و بحث حوزه به طور مقطعی چهار نفر اصلاح می‌شوند این تحول عظیم که جلوی اعتیاد، ازدواج سفید، گرانی و بی‌ازدواجی را بگیرد و سیاه چال را به مدینه فاضله تبدیل کند برای قائم به علم و عقل است.

این مفسر قرآن عنوان کرد: استکبار و صهیونیسم قائم به طغیان هستند و جنگ جهانی اول و دوم را راه‌اندازی کردند به همین دلیل شیطان بزرگ است کسی که کار فساد در داخل خود می‌کند قائم به طغیان نیست ولی اینها قائم به طغیان هستند کارخانه سلاح‌سازی آنها سه شیفته کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های قائم به طغیان استکبار و صهیونیست است که کاری به جز آدم‌کشی ندارند اگر کسی قائم به طغیان بود آسایش ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: هر جایی سخن از خونریزی و جنگ است نام استکبار و صهیونیسم وجود دارد امیدوارم خدا شر آنها به خودشان بازگرداند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcizpa5.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما