چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 46943
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش كاراته قم با 11 مدال ايران، آسيا و جهان / 30 كاراته‌كاي قم در تيم‌هاي ملي سال 95

قم نيوز : قم نیوز: كاراته بعد از كسب عنوان برترین هیأت‌‌‌ ورزشی استان در سال 1394، سال 1395 را با كسب موفقيت‌ها و عناوين متعدد داخلي و خارجي پشت‌سر گذاشت.
درخشش كاراته قم با 11 مدال ايران، آسيا و جهان / 30 كاراته‌كاي قم در تيم‌هاي ملي سال 95
به گزارش قم نیوز، از انتصاب غلامرضا دباغیان به عنوان مشاور فنی فدراسیون کاراته و موفقیت سه داور کاراته استان قم در کسب مدرک داوری آسیا شامل ابوالقاسم پایدار، محمدمهدی سلطانی و ابوالفضل رضایی تا کسب مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان و مدال‌های برنز مسابقات قهرمانی آسیا در سال 1395 نصیب کاراته قم شد.

کاراته قم در سال 1395 موفق به کسب یک مدال پیکارهای قهرمانی 2016 بزرگسالان جهان، دو مدال مسابقات نوجوانان و جوانان 2016 قهرمانی آسیا، هشت مدال پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی و تعداد 12 عنوان تیمی پیکارهای تیمی قهرمانی کشور شامل چهار مقام قهرمانی، 6 عنوان نایب‌قهرمانی و دو مقام سومی شده است.

حضور 12 تیم در مسابقات لیگ‌های کاراته مردان و بانوان باشگاه‌های کشور، برگزاری 9 دوره رقابت‌های لیگ کاراته باشگاه‌ها در قم، 9 مورد فعالیت‌های آموزشی برای ارتقاء دانش نیروی انسانی مرتبط با کاراته و 21 اعزام تیم‌های قمی به رقابت‌های کشوری نیز در سال 95 صورت گرفته است.

اجرای 9 مورد برنامه‌ فرهنگی، میزبانی پنج دوره رقابت‌های لیگ باشگاه‌ها و مسابقات قهرمانی کاراته کشور، 31 مورد برگزاری رقابت‌های کاراته قهرمانی استان قم، برگزاری 15 دوره استعدادیابی کاراته در قم و دعوت 30 کاراته‌کای قم به تیم‌های ملی نیز در جزو رخدادهای مهم کاراته قم در سال 1395 به شمار می‌روند.

* مهدی‌زاده طلایی کاراته قم در مسابقات جهانی 2016

مهمترین مدال و موفقیت کاراته قم در سال 1395 به رقابت‌های 2016 قهرمانی کاراته جهان در کشور اتریش و شهر لینز باز می‌گردد که امیر مهدی‌زاده ستاره بی‌بدیل این رشته بار دیگر نماینده شایسته‌ای برای کاراته قم بود و با شکست تمام حریفان خود بر سکوی قهرمانی ایستاد.

چهره شاخص و پر افتخار کاراته استان قم در وزن منهای 60 کیلوگرم پیکارهای جهانی اتریش، با اقتدار قهرمان جهان شد تا بعد از نشان ارزشمند طلای 2012 پاریس فرانسه و برنز 2014 برمن آلمان، سومین مدال جهانی و دومین طلای این رشته از پیکارهای قهرمان جهان را کسب کند.

نکته جالب توجه راجع به این موفقیت مهدی‌زاده این است که کاراته ایران در تمام ادوار رقابت‌های قهرمانی کاراته جهان موفق به کسب 6 مدال طلا شده است، حال‌ آنکه سه مدال طلا را قمی‌ها به خود اختصاص داده‌اند و این مدال‌ها توسط امیر مهدی‌زاده (دو بار) و مهدی عموزاده به دست آمده است.

* نعمتی و نجاتی مدال‌آوران قم از کاراته 2016 آسیا

بعد از درخشش امیر مهدی‌زاده در پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در اتریش، کاراته‌کاهای رده‌های سنی پایه استان قم در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان راهی پیکارهای 2016 قهرمانی آسیا شدند، پیکارهایی که با حضور برترین‌های قاره کهن در کشور اندونزی به انجام رسید.

در این مسابقات حمیدرضا نجاتی دارنده مدال طلای رده سنی نوجوانان کاراته 2014 قاره آسیا این بار در رده سنی جوانان عضو تیم ایران بود و با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود پایان داد، ضمن اینکه نخستین تجربه آسیایی مرتضی نعمتی در پیکارهای قهرمانی نوجوانان قاره کهن با کسب نشان برنز همراه بود تا دوم مدال برنز سهم کاراته استان قم از پیکارهای آسیایی 2016 باشد.

* 8 مدال کاراته‌کاهای قم از رقابت‌های کشوری سال 1395

کاراته‌کاهای استان قم در سال 1395 حضور در چندین میدان معتبر قهرمانی کشور را نیز تجربه کردند، میادین که اکثر آنها جنبه انتخابی تیم ملی را داشت و به واسطه حضور چهره‌های شاخص کاراته ایران از نظر حساسیت در سطح بسیار بالایی به انجام رسید و قمی‌ها در آن هشت مدال کسب کردند.

در اردیبهشت ماه امیر مهدی‌زاده از پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان مدال طلای وزن منهای 60 کیلوگرم را کسب کرد و در تیر ماه این سال هفت مدال دیگر کاراته قم از مسابقات کشوری رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید به دست آمد.

در رده سنی نوجوانان مرتضی نعمتی به مدال طلای وزن منهای 52 کیلوگرم دست یافت و در همین رده سنی حمیدرضا بهادری صاحب نشان برنز وزن منهای 57 کیلوگرم شد، ضمن اینکه در رده سنی جوانان در رده سنی جوانان علیرضا نجاتی در وزن منهای 76 کیلوگرم طلایی شد.

در همین رده سنی محمدمهدی عزیززاده در وزن منهای 61 کیلوگرم و صادق سلیمی در وزن منهای 76 کیلوگرم به ترتیب برنز و نقره گرفتند و وزن منهای 84 کیلوگرم رده سنی امید نیز علی نجفی صاحب نشان نقره شد و مهدی حسین‌جانی برنز وزن منهای 55 کیلوگرم این رده را به ارمغان آورد.

* 12 مقام تیمی قمی‌ها از کاراته سال 95 قهرمانی کشور

در بخش تیمی عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات بزرگسالان کشور، مقام سوم مسابقات کشوری نوجوانان، قهرمانی رقابت‌های جوانان ایران، قهرمانی تیم کارن در لیگ کاتا نونهالان کشور، نایب‌قهرمانی پاس در لیگ آینده‌سازان ایران، نایب‌قهرمانی تیم (ب) کارن در لیگ کاتا نونهالان کشور و نایب‌قهرمانی تیم پاس در لیگ جوانه‌های کاراته نصیب قم شد.

همچنین مقام نایب‌قهرمانی تیم کومیته علوم‌پزشکی در رده سنی بزرگسالان تورنمنت بین‌اللملی تهران، مقام قهرمانی تیم کومیته بانوان ایثار درمسابقات بین‌المللی ایلام، مقام سوم تیم کاتا باشگاه ققنوس در مسابقات بین‌المللی پیشکسوتان، قهرمانی تیم کاتا بانوان ایثار در مسابقات بین‌المللی نونهالان و نایب‌قهرمانی همین تیم در رده سنی نونهالان کاتا در ایلام دیگر موفقیت‌های کاراته قم در بخش تیمی پیکارهای کشوری و بین‌المللی سال 95 بود.

* دعوت 30 کاراته‌کای به اردوی تیم‌های ملی

مدال‌های متنوع از میادین مختلف برون‌مرزی سال 1395 در حالی نصیب کاراته قم شد که تعداد زیادی از کاراته‌کاهای قم در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان نظیر حمیدرضا نجاتی، مرتضی نعمتی، علیرضا نجاتی، صادق سلیمی و حمیدرضا بهادری در این سال نمایندگان قم در اردوی تیم‌های ملی بودند.

همچنین به نمایندگی از قم نفرات دیگری همانند علی نجفی، مهدی حسین‌جانی، علیرضا خدری، سیدمجید وکیلی، علی اعتمادی‌منش، محسن نصیری، رضا خوشدونی‌فراهانی، علیرضا باقرزاده،  سالار حیدری، حسین ابراهیم‌زاده، امیر خلیلی و سینا عبدالحسینی به تیم‌های ملی دعوت شدند.

دیگر نماینده قم در اردوی تیم‌های ملی سال 95 نیز محمدحسین نجفی، حسین خدری، علیرضا برزه‌کار، امین شایگان، علیرضا برخوردار، علیرضا قرئلی، امیر نجفی‌نیا، امیرحسین حجازی‌راد، رضا طهماسبی‌فرد، سامان حبیبی، سیدعلی مصباحی، محمدماهان قلی‌زاده و زهرا عظیمی‌زاده هستند.

* میزبانی قم از 5 لیگ و پیکار قهرمانی کاراته ایران

میزبانی رقابت‌های کشوری این رشته نز یکی دیگر از اقدامات مثبت هیأت‌‌‌ کاراته قم در سال قبل محسوب می‌شود، میزبانی‌هایی که با برگزاری مسابقات کشوری شوتوکان ایران در تمام رده‌های سنی بخش آقایان در شهریور ماه استارت خورد و سپس در همین ماه برگزاری مسابقات کشوری شوتوکان بانوان در قم انجام پذیرفت.

در دی‌ماه سال 95 نیز قم میزبان پیکارهای کاراته قهرمانی کارکنان پایور و وظیفه نیروی انتظامی سراسر کشور در رده سنی بزرگسالان کاتا و کومیته و همچنین سبک‌های آزاد و کنترلی بخش مردان بود و یکی از عناوین برتر بخش تیمی این رقابت‌ها به قم اختصاص یافت.

همچنین در بهمن ماه این سال، تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ آینده‌سازان کاراته ایران رقابت‌های پایانی مرحله مقدماتی را در قم برگزار کردند و تیم پاس نماینده قم بود که توانست در جدال با حریفان خود مجوز حضور در مرحله پایانی را کسب کرده و در نهایت نایب‌قهرمانی ایران را برای کاراته قم به ارمغان بیاورد، ضمن اینکه مسابقات کشوری شوتوکان ریوبوکای نیز اسفند ماه به میزبانی شهر قم به انجام رسید.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfm1dj.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما