سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 47037
منبع : خبرگزاری فارس
مدير كتابخانه تخصصي علوم حديث مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث خبر داد

گردآوري 60 هزار جلد كتاب در كتابخانه تخصصي حديث

قم نيوز : قم نیوز: مدير كتابخانه تخصصي علوم حديث مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث از گردآوري 60 هزار جلد كتاب در كتابخانه تخصصي حديث خبر داد.
گردآوري 60 هزار جلد كتاب در كتابخانه تخصصي حديث
حجت‌الاسلام مهدی هوشمند با اشاره به افتتاح کتابخانه تخصصی حدیث در سال 74 از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این کتابخانه اکنون دارای 60 هزار جلد کتاب در قالب 45 هزار عنوان است که دو سوم کتاب‌ها عربی و دیگر کتاب‌ها فارسی، لاتین و زبان‌های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد:‌ این کتابخانه بر اساس رده‌بندی کنگره تنظیم شده و علاوه بر کتاب‌های چاپی، نسخ خطی و عکسی نیز در آن وجود دارد که 450 نسخه خطی در زمینه موضوعاتی مانند حدیث و قرآن در این کتابخانه موجود است.

مدیر کتابخانه تخصصی علوم حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه حدود 2 هزار و 500 پایان‌نامه در این بخش گردآوری شده است گفت:  این پایان‌نامه‌ها از مراکز و دانشگاه‌های مختلف است که مورد استفاده پژوهشگران و دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:‌ 100 عنوان نشریه در زمینه قرآن و حدیث و علوم مرتبط با قرآن و حدیث گردآوری شده و استفاده از منابع کتابخانه برای تمام کسانی که در رشته علوم انسانی تحقیق و پایان‌نامه دارند امکان‌پذیر است و منابع در اختیارشان قرار می‌گیرد.

هوشمند عنوان کرد: ساعات کار کتابخانه از ساعت هفت تا 20 است و افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند درخواست‌های خود را در زمینه منابع مورد نیاز ارائه دهند و در صورت امکان منابع کتابخانه تجهیز می‌شود، بر همین اساس حدود 470 عنوان کتاب روانشناسی در سال گذشته تهیه شد.

مدیر کتابخانه تخصصی علوم حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به حضور و بازدید پژوهشگران دیگر کشورها از این کتابخانه گفت: پژوهشگران و افرادی از کشورهای دیگر نیز پس از مراجعه به کتابخانه تخصصی حدیث و بازدید از آن از منابع موجود در این کتابخانه ابراز رضایت داشتند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca0wny.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما