چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 47217
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه:

تقویت باورهای اعتقادی از جمله برکات معنوی حضور در اعتکاف است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه، تقویت باورهای اعتقادی انسان را از جمله برکات و دستاوردهای معنوی حضور در مراسم اعتکاف عنوان کرد.
تقویت باورهای اعتقادی از جمله برکات معنوی حضور در اعتکاف است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی اظهار کرد: از برکات حضور مخلصانه در اعتکاف به ویژه برای نسل جوان این است که از حیث اخلاقی، صبر و بردباری و برخورد بهتر با مردم، شاهد اثرات قابل توجهی در درون خود می شوند، البته تداوم این مساله می طلبد که پس از اعتکاف نیز در حفظ این حالات بکوشند.

وی افزود: از سویی اعتکاف فرصتی بس مغتنم و کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر را برای آدمی در راستای انجام عباداتی چون روزه گرفتن، نماز خواندن و نیایش و قرآن خواندن را فراهم می‌کند و مهمتر از همه اینکه فرصتی به او می‌دهد تا در زمینه ارتباط خود با خالق متعال بیشتر و بهتر بیندیشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش بسیار مهم حضور در اعتکاف در جهت تزکیه نفس و ارتقای مسایل اخلاقی در درون فرد گفت: اعتکاف در خانه خدا، فراغت و خلوتی برای انسان پدید می‌آورد تا در این فرصت بتواند بازگشتی به خود داشته و گرد و غبارها را فرونشانده و از این شلوغی‌های دنیا و محیط کار و اشتغال فاصله گرفته و واقعیت‌های وجود خود را بهتر ببیند و به خطاها و اشتباهاتش واقف شود.

وی همچنین اضافه کرد: نکته حایز اهمیت دیگر این‌که اعتکاف گرچه یک عبادت فردی به شمار می‌رود اما در عین حال جنبه‌های اجتماعی است به این معنا که باید در جمع و در حضور دیگران باشد، بنابراین انسان متوجه می‌شود که نباید افراد جامعه را فراموش کند و به فکر آنها بوده و زمینه‌های هدایت آنها را به خصوص در مباحث اخلاقی پدید آورد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca0uny.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما