پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 47979
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس هیأت‌‌ اسكيت استان قم خبر داد

اسكيت براي ورزش قم سهميه جهاني مي‌گيرد

قم نيوز : قم نیوز: رئيس هیأت‌‌ اسكيت استان قم گفت: با دعوت از 11 نماينده اين هیأت‌‌ به تيم ملي اسكيت اينلاين ايران به دنبال كسب سهميه مسابقات جهاني براي ورزش قم هستيم.
اسكيت براي ورزش قم سهميه جهاني مي‌گيرد
به گزارش قم نیوز، محمد حسنی اظهار کرد: در تقویم سالیانه هیأت‌‌ اسکیت برنامه‌های متنوعی در قالب فعالیت‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی اجرا می‌شود تا این رشته ورزشی که علاقمندان زیادی نیز دارد در قم پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این هیأت‌‌ ورزشی، بیان کرد: در سال 1395 نزدیک به تعداد ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در اسکیت قم ثبت شده بودند، در حالی که سهم بخش بانوان از این آمار حدود ۲۵۰ نفر و سهم بخش مردان ۱۵۰ اسکیت‌باز بود.

رئیس هیأت‌‌ اسکیت استان قم با بیان اینکه رشته‌های متنوعی زیر مجموعه این هیأت‌‌ هستند، بیان کرد: رشته‌های اسکیت شامل فری‌استایل یا اسلالوم شامل حرکات بین مانع، اسکیت سرعت، اسکیت هنری یا نمایشی، رول‌بال یا هندبال با اسکیت است که هر یک مسابقات اختصاصی خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های دیگر اسکیت نیز شامل رولر ساکر یا فوتبال با اسکیت، اسکیت هاکی یا اسکیت اینلاین و همچنین اگرسیو شامل حرکات روی لوله و رمپ و پرش است که ما در اکثر این رشته‌ها فعال هستیم و حتی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز حضور داریم.

حسنی بیان کرد: تیم اسکیت‌هاکی یا اسکیت اینلاین قم یکی از تیم‌های همیشه حاضر در مسابقات لیگ دهه اخیر لیگ برتر باشگاه‌های کشور بوده و قهرمانی ایران را نیز تجربه کرده، ضمن اینکه اکنون تعداد 10 اسکیت‌باز و مربی خوب و با دانش آنها به تیم ملی ایران دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز این رشته ورزشی عنوان کرد: لباس و تجهیزات هر اسکیت‌باز برای حضور در مسابقات لیگ حدود 30 میلیون ریال هزینه دارد و به دلیل اینکه هیأت‌‌ از توان مالی آنچنانی برای تامین نیازهای ورزشکاران خود برخوردار نیست، بالطبع اسکیت‌بازان ما تجهیزات و لباس‌های مخصوص این رشته را با هزینه شخصی تامین می‌کنند.

رئیس هیأت‌‌ اسکیت استان قم اضافه کرد: در قم آکادمی اسکیت پرشین در مجموعه ورزشی خورشید منطقه شهید صدوقی قم در تمام طول سال در هر دو بخش زنان و مردان فعال است و آموزش‌ها از سن بالای چهار سال انجام می‌شود، ضمن اینکه پیست اسکیت در بوستان تفریحی ورزشی علوی قم نیز پیش از این فعال بود که در حال حاضر تعطیل است و پیست تخصصی دیگری در قم فعال نیست.

حسنی در پایان اظهار کرد: در تعدادی از سالن‌های چندمنظوره فعال در سطح شهر قم، برخی از مربیان در هر دو بخش مردان و بانوان به شکل مقطعی فعالیت می‌کنند اما اکثرا فعالیت آنها در فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانش‌آموز است و برنامه‌ دائمی در طول سال نیست.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf11dj.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما