شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 48052
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

استفاده از نخبگان و استعدادهاي برتر در تحقق اقتصاد مقاومتي شهري

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: براي تقويت ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي بايد استفاده از نخبگان و استعدادهاي برتر در اولويت قرار گيرد و براي پيشبرد اهداف به مشاركت شركت‌هاي دانش بنيان پرداخته شود.
استفاده از نخبگان و استعدادهاي برتر در تحقق اقتصاد مقاومتي شهري
به گزارش قم نیوز، مصطفی ملایی امروز، با اشاره به نقش مدیریت شهری در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد از جمله ارکان اصلی کشور محسوب می‌شود و برای انجام حرکت اقتصادی باید جایگاه آن در اقتصاد مقاومتی بیان شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در شهریور 89 در جمع کارآفرینان گفت: ایشان بر سیر و پیشرفت اقتصاد همواره تأکید داشتند و فرهنگ انقلابی و اسلامی را در اقتصاد مورد توجه قرار دادند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بر همین اساس در گام نخست باید به فرهنگ‌سازی پرداخت تا اقتصاد دانش‌بنیان توسعه پیدا کند و برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی لازم است کسب درآمدهای پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: لازم است در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی لازم صورت گیرد تا هزینه‌های غیرضروری در مسیر درست و صحیح به کار گرفته شود.

ملایی با اشاره به تبیین نقش شهروندان در امور مختلف گفت: باید هر یک از شهروندان بدانند در زمینه پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، ترافیک و مصرف چه نقشی در اقتصاد مقاومتی دارند و شهرداری نیز باید فعالیت پژوهشی را در اولویت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ لازم است الگوهای موفق در حوزه شهر معرفی شود و این باور در شهرداری وجود داشته باشد که اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح اجرا شود و نقش مسجد همواره مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:‌ برای تقویت ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی باید استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر در اولویت قرار گیرد و برای پیشبرد اهداف به مشارکت شرکت‌های دانش بنیان پرداخته شود.

وی با اشاره به مؤلفه‌های تأثیرگذار دیگر در اقتصاد مقاومتی در حوزه شهری گفت:‌ راه‌اندازی مرکز رشد شهری با همکاری پارک علم و فناوری می‌تواند در این حوزه بسیار نقش‌آفرین باشد.

ملایی خاطرنشان کرد: در این بخش باید در حوزه مالی و درآمد به مؤلفه‌هایی توجه کرد که از جمله آنها صدور پروانه بهره‌برداری موقت به جای صدور پروانه دائم برای واحدهای تجاری است.

وی ایجاد زیرساخت مدیریت پول‌های خرد شهروندان برای ایجاد ارزش افزوده، یکپاچه‌سازی سیستم مالی و درآمدی بخش‌های مختلف شهرداری و تعریف سبد سرمایه‌گذاری در شهر را از دیگر مواردی ذکر کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:‌ لازم است برای تبدیل تهدید پسماند به درآمدزایی برنامه‌ریزی شود که برای این منظور استحصال انرژی از پسماند بسیار مؤثر است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirua5.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما