يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 48116
منبع : خبرگزاری فارس
با مشارکت جامعة المصطفی العالمیه

پنجمین جشنواره بین المللی «امام علی(ع) پژوهی» برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: پنجمین جشنواره بین المللی «امام علی(ع) پژوهی» به همت مرکز تحقیقات امام علی(ع) و با مشارکت جامعة المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.
پنجمین جشنواره بین المللی «امام علی(ع) پژوهی» برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعة المصطفی العالمیه، جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی هر سال با هدف شناسایی و معرفی اندیشمندان و پژوهشگران برتر در این عرصه و حمایت از آنان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شده و به برگزیدگان جایزه‌ای با عنوان «جایزه جهانی امام علی(ع)» اهدا می‌شود.

این جشنواره همچنین در مسیر فراهم سازی بسترهای لازم برای گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی مربوط به امام علی(ع) در سطح جهان، توسط مرکز تحقیقات امام علی(ع) برگزار می‌شود.

از جمله اهداف و سیاست‌های این جشنواره می‌توان به شناسایی، معرفی و حمایت از پژوهشگران عرصه امام علی(ع) پژوهی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی،  ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، اندیشمندان و محققان عرصه امام علی(ع) پژوهی، فراهم آوردن بستری مناسب و کارآمد برای همکاری‌های علمی و فرهنگی بین مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه‌های امام علی(ع) پژوهی داخل و خارج کشور و... اشاره کرد.

«نهج البلاغه پژوهی»، «زندگانی امام علی(ع)» و «اندیشه‌های امام علی(ع)» که طی پنج ساله گذشته انجام شده است، از محور آثار و پژوهش‌های مورد پذیرش در جشنواره به شمار می‌روند.

شرکت کنندگان تا پایان خرداد ماه سال 96 فرصت دارند نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه جشنواره بین المللی امام علی(ع) پژوهی و ارسال آثار خود از طریق درگاه www.imamali.ac.ir اقدام کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjmvex.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما