دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 48866
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سبحانی مطرح کرد: بررسی آیین حضرت محمد(ص) قبل از بعثت

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: گفته می‌شود چون حضرت مسیح آخرین پیامبر اولوالعزم قبل از پیامبر اسلام(ص) بوده است طبیعتا پیغمبر اکرم(ص) از آیین مسیح پیروی می‌کرد در حالیکه هیچ سند و دلیلی بر این مسئله نیست که پیغمبر(ص) از آیین مسیح پیروی کند.
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد: بررسی آیین حضرت محمد(ص) قبل از بعثت
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که یکشنبه شب از شبکه دو سیما پخش شد اظهار کرد: بیت هاشمی بیت توحید بود و در بین آنان اصلا مسئله بت‌پرستی راه نداشت، گاه و بیگاهی افرادی شاذی از آن‌ها به بت‌پرستی گرایش پیدا می‌کردند ولی بیت هاشمی تا برسد به حضرت ابراهیم(ع) همگی موحد بودند.

وی افزود: سؤوالی مطرح شده است که «پیامبر(ص) تا قبل از رسیدن به بعثت یعنی تا پیش از 40 سالگی از کدام آیین پیروی می‌کرد؟»، معمولاً گفته می‌شود چون حضرت مسیح آخرین پیامبر اولوالعزم قبل از پیامبر اسلام(ص) بوده است طبیعتا پیغمبر اکرم(ص) از آیین مسیح پیروی می‌کرد در حالیکه هیچ سند و دلیلی بر این مسئله نداریم که پیغمبر(ص) از آیین مسیح پیروی کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: پیغمبر اکرم(ص) اشرف انبیا است و اشرف انبیا نمی‌تواند از غیر اشرف پیروی کند ولی در اینجا دو قول وجود دارد یکی را آیت‌الله طباطبایی بیان کرده‌اند مبنی بر اینکه «بعد از حضرت ابراهیم(ع) آیین توحید در سرتاسر مکه و اطراف مکه حاکم شده بوده بنا بر این آیین حنیف ابراهیم بر همه حکومت می‌‌کرد و پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز از آیین پیروی می‌کرد».

آیت‌الله سبحانی اذعان کرد: روایت دیگری نیز از امام علی(ع) در این باره وارد شده است مبنی بر اینکه «رسول خدا از زمانی که از شیر گرفته شد برای تربیت زیرنظر بزرگترین فرشته بود» چون خداوند می‌خواست کسی را تربیت کند که قرار بود انقلابی کند که این انقلاب تا روز قیامت پابرجا باشد و چنین فردی باید زیر نظر وحی باشد.

وی ادامه داد: عبارتی که امیرمؤمنان(ع) فرموده‌اند این است که «از زمانی که پیامبر اسلام(ص) از شیر گرفته شد خداوند بزرگترین فرشته را گمارد تا راه‌های کرامت را به او بیاموزد و خلق‌های زیبا را به پیامبر(ص) تعلیم می‌کرد و تا 40 سالگی این نبی زیر نظر آن فرشته عالی مقام بود».

این مرجع تقلید افزود: بنابراین در طی 40 سال آنچه آن فرشته به پیامبر اکرم(ص) می‎گفت پیامبر(ص) به آن عمل می‌کرد ولی مشخص نیست که آنچه که آن فرشته به پیامبر(ص) می‌گفت مطابق با آیین حضرت موسی(ع)، مطابق با آیین حضرت مسیح(ع) یا مطابق با آیین حضرت ابراهیم(ع) بود.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: در تاریخ آمده است مدتی که پیامبر(ص) در صحرا زیر نظر دایه بود، دایه‌اش خواست رسول اکرم(ص) را همراه فرزندان خود به صحرا بفرستد، مهره‌ای یمانی را به گردن پیغمبر(ص) آویخت، پیامبر(ص) آن زمان کم‌سن بود، از دایه پرسید:«این چیست که بر گردنم آویختی؟»، دایه‌اش پاسخ داد:« این مهره یمانی را به گردنت آویختم تا نگهدار تو باشد از شر جن و انس در صحرا»، پیامبر(ص) بدون فاصله مهره را از گردن جدا کرد و گفت:«من نگهبانی به نام خدا دارم که مرا از شر هر چیزی حفظ می‌کند و با وجود او احتیاجی به خرافاتی که می‌گویید ندارم».

وی ادامه داد: لحظه‌ای دیده نشده است که پیامبر(ص) بر خلاف اخلاق یا توحید حرکت کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: سخنان مختلفی در این باره وجود دارد که بهترین آن این است که گفته شده است ایشان زیر تربیت فرشته‌ای بزرگ بودند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb0wba.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما