پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 49033
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم:

صادرات قم باید به یک میلیارد دلار برسد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: باید میزان صادرات استان به عدد یک میلیارد دلار برسد و امکانات برای این کار وجود دارد.
صادرات قم باید به یک میلیارد دلار برسد
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی امروز به اشاره به ضرورت افزایش صادرات استان اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها باید تا سال 1400 صادرات استان قم به عدد یک میلیارد دلار نزدیک شود.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات و سرمایه‌گذاری‌هایی که به صورت ریشه ای در استان قم صورت گرفته است، امکان رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری در این استان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: سمت و سوی حرکت استان‌های مختلف کشور رو به این است که آمار صادرات خودشان را افزایش دهند، این مساله نیاز به چندین ابزار دارد و هرچند این ابزارها فراهم است، اما چندان قوی نیستند.

خاکی با اشاره به راه‌های افزایش آمار صادرات در کشور اظهار کرد: یکی از این راه‌ها ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صادرکنندگان است، این تسهیلات می‌تواند در قالب خرید مواد اولیه از کشورهای خارجی با سود حداکثر پنج درصد باشد، نه اینکه این تسهیلات بانکی با سود بیش از 20 درصد به صادرکنندگان اعطا شود.

وی ادامه داد: صادرکنندگان کشورمان برای صادرات کالاهای خود به بازارهای منطقه باید با رقبایی همچون چین و ترکیه رقابت کنند، عراق کشوری است که صادرکنندگان استان قم بیش از هر کشور دیگری به آن اقبال دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: صادرکنندگان استان به کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان و قزاقستان کالاهای خود را صادر می‌کنند.

خاکی در پایان با اشاره به ضرورت ورود صادر کنندگان استان قم به بازارهای جدید خاطرنشان کرد: به دنبال شناسایی بازارهای جدید برای صادرات کالاهای استان در سطح جهان هستیم، قصد نداریم که تنها به همسایه‌های سنتی خودمان صادرات داشته باشیم و امکان ورود صادرکنندگان استان قم به بازارهای صادراتی جدید در قاره‌های اروپا، آمریکا و آفریقا وجود دارد تا این بازارها را از آن خود کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcipua5.t1a3p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما