دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 49183
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله كعبي مطرح كرد

الگوگيري مردم بحرين از قيام 15 خرداد در دفاع از شيخ عيسي قاسم

قيام عاشورايي 15 خرداد بر مدار بيداري و رهبري الهي بود
قم نيوز : قم نيوز: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: قيام مردم مظلوم بحرين در دفاع از رهبري ديني شيخ عيسي قاسم نمونه الگوگيري از قيام 15 خرداد است.
الگوگيري مردم بحرين از قيام 15 خرداد در دفاع از شيخ عيسي قاسم /قيام عاشورايي 15 خرداد بر مدار بيداري و رهبري الهي بود
الگوگيري مردم بحرين از قيام 15 خرداد در دفاع از شيخ عيسي قاسم /قيام عاشورايي 15 خرداد بر مدار بيداري و رهبري الهي بود
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله عباس کعبی امروز ضمن گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد اظهار کرد: قیام عاشورایی 15 خرداد بر مدار آگاهی، بیداری، رهبری الهی و مرجعیت دینی برای بازگشت به آموزه‌های اسلام ناب محمدی و نیز تحقق استقلال، آزادی، پیشرفت و مبارزه با استبداد و استعمار بود.

وی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد اوج پیوند عموم مردم و روحانیت، پرچمداری و رهبری مرجعیت دینی بود. در قیام 15 خرداد خودباوری، دین‌باوری، استبدادزدایی و مبارزه با طاغوت بر مدار توحید، معنویت و وظیفه شرعی شکل گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام 15 خرداد نقطه عطف و آغازی برای حرکت مردم، پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق جمهوری اسلامی ایران بود گفت: این قیام بر مبنای آگاهی و بیداری بود ملت‌های منطقه نیز باید بر پایه آگاهی و بیداری در برابر استبداد و استعمار خیزش داشته باشند هر گونه نظریه مبتنی بر حکومت‌طلبی و زورگویی نمی‌تواند از اسلام سرچشمه گرفته باشد.

وی عنوان کرد: قیام 15 خرداد قیام مؤمنان، حرکت آگاهی‌بخش و بیدارگری است که امام خمینی(ره) آن را کلید زدند و مردم ایمان، آگاهی، عشق و وفاداری خود را به امام خمینی(ره) نشان دادند.

آیت‌الله کعبی یادآور شد:‌ ویژگی دیگر قیام 15 خرداد که می‌توان از آن الهام گرفت فداکاری در راه خدا است البته فداکاری در راه خدا باید تؤام با اخلاص و پرچمداری رهبران الهی باشد.

وی تصریح کرد: قیام مردم مظلوم بحرین در دفاع از رهبری دینی شیخ عیسی قاسم نمونه الگوگیری از قیام 15 خرداد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexz8e.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما