يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 49435
منبع : خبرگزاری فارس
در مهر ماه سال جاری صورت می‌گیرد

اجرای همزمان طرح سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها و نوآموزان

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با توجه به اهمیت طرح سنجش کودکان پیش‌دبستانی در صدد هستیم طرح سنجش آنان تا قبل از شهریور همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه با مداخله به هنگام در مهرماه سال جاری صورت گیرد.
اجرای همزمان طرح سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها و نوآموزان
اجرای همزمان طرح سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها و نوآموزان
به گزارش قم نیوز، سید علی محمدی امروز، اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح سنجش کودکان پیش‌دبستانی در صدد هستیم طرح سنجش کودکان پیش‌دبستانی تا قبل از شهریور همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه با مداخله به هنگام در مهر ماه سال جاری صورت گیرد.

وی با اشاره به تغییر در زمان رویکرد سنجش و اهمیت مداخله به هنگام در کودکان گفت: مداخله به هنگام در مقطع پیش‌دبستانی درجه اهمیت بالاتری نسبت به سنجش نیز دارد چون برای نوآموزان یک سال تحصیلی فرصتی ایجاد می‌شود تا مثلث هدف کار یعنی تعامل و همکاری بین نوآموز، اولیا و مربیان صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌  و پرورش استان قم اضافه کرد: دوره پیش‌دبستانی یک دوره غیر الزامی است که نهادهایی غیر از نهاد آموزش‌ و پرورش نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند، والدین باید دقت کافی را در این زمینه به خرج دهند که کودکان خود را به مراکز سازمان‌یافته و مورد تأیید آموزش‌ و پرورش بسپارند و به مراکز فاقد تأییدیه آموزش و پرورش مراجعه نکنند.

محمدی بیان کرد: برخی از مراکز چون آموزش‌های لازم را به صورت کامل و صحیح ارائه نمی‌دهند از صلاحیت لازم برای آموزش برخوردار نیستند.

وی عنوان کرد: افرادی که در مراکز وابسته به بهزیستی و یا مراکز دیگر ثبت‌نام شوند و این دوره را پشت سر بگذرانند سنجش آن فرد به عهده اداره آموزش و پرورش نخواهد بود چون اداره استثنایی از طریق ستاد اطلاعات را دریافت و مورد سنجش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcene8e.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما