جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 49682
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

جلوگيري از توسعه حاشيه‌نشيني با تعيين عوامل بازدارنده و نظارتي

قم نيوز : قم نيوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: بايد عوامل بازدارنده و نظارت‌هايي در مناطق حاشيه‌نشين تعريف شود تا از توسعه اين مناطق جلوگيري شود و حتي براي ساماندهي ساكنان اين مناطق نيز چاره‌انديشي شود.
جلوگيري از توسعه حاشيه‌نشيني با تعيين عوامل بازدارنده و نظارتي
جلوگيري از توسعه حاشيه‌نشيني با تعيين عوامل بازدارنده و نظارتي
به گزارش قم نيوز، عباس کمال‌زاده امروز، با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در شهر قم اظهار کرد: این مناطق بدون مجوز و خارج از محدوده شهری ایجاد شده‌‌اند بنابراین به دلیل آنکه این مناطق خارج از محدوده شهری است وظیفه شهرداری‌ نیست که به آنها رسیدگی کند و باید در نظر داشت زباله‌ها و پسماند آنها مشکلات بهداشتی و بیماری‌های فراوانی به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: زمانی که واحد مسکونی بدون مجوز ایجاد می‌شود شهرداری‌ به دلیل آنکه وظیفه ندارد به آن بخش رسیدگی کند ساکنان آنها از نظر بهداشتی و بیماری دچار مشکل می‌شوند و اگر دانش‌آموزی از این مناطق در مدرسه حاضر شوند ممکن است بیماری آنها به دانش‌آموزان دیگر سرایت پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده مشکلات بهداشتی این مناطق آسیب جدی محسوب می‌شود گفت: زمانی که بحث حاشینه‌نشینی مطرح می‌شود به جز شهرداری نهادهایی مانند استانداری، فرمانداری و مسکن و شهرسازی نیز درگیر می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید عوامل بازدارنده و نظارت‌هایی در این بخش تعریف شود تا از توسعه این مناطق جلوگیری شود و حتی برای ساماندهی این مناطق نیز چاره‌اندیشی شود شهرداری، استانداری و اداره‌کل مسکن و شهرسازی باید جلسات مشترک برگزار کنند و با اخطاریه ساکنان این مناطق را ساماندهی کنند.

کمال‌زاده یادآور شد:‌ اگر این مناطق به عنوان محدوده شهری تعریف شود شهرداری به وظیفه خود عمل می‌کند و پسماند و زباله‌های آنها جمع‌آوری می‌شود تا مشکلات بهداشتی نداشته باشند ولی باید از توسعه بی‌رویه مناطق حاشیه‌ای با استفاده از عوامل نظارتی جلوگیری شود.

وی با اشاره به راهکار موجود برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین گفت: باید این مناطق با اخطاریه و تذکر خالی شود و اگر بنا است وارد محدوده شهری شود بر اساس نقشه و طرح تفصیلی و ساز و کار خاص خود این امر صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirqa5.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما