سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 50395
منبع : خبرگزاری فارس
پنجشنبه ۱۵ تیرماه

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم پنجاه و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بروجردی پنجشنبه ۱۵ تیرماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مراسم پنجاه و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید حسین بروجردی پنجشنبه ۱۵ تیرماه در مسجد اعظم قم بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان یکی از سخنرانان برجسته کشوری در حضور مراجع تقلید، شاگردان آیت‌الله بروجردی، استادان حوزه علمیه، روحانیون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به سخنرانی می‌پردازد.

لازم به ذکر است، آیت الله سید حسین طباطبائی بروجردی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در قرن چهاردهم بود و پس از درگذشت آیت‌الله طباطبایی قمی مرجعیت عام شیعیان جهان را به مدت 15 سال به عهده گرفت.

سید حسین بروجردی در سال ۱۳۶۴ قمری (۱۳۲۴ شمسی) برای مداوا به شهر تهران رفت و در آن ایام با درخواست زیاد علما و مراجع وقت قم از جمله سید صدرالدین صدر برای آمدن به قم و ماندن در این شهر و به عهده گرفتن مقام مرجعیت مواجه شد و بعد از اصرار بی‌حد علمای قم این خواسته را پذیرفت و عازم قم گشت.

آیت الله بروجردی در ۱۰ فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و پیکر مطهرش را در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپردند.

آیت‌الله بروجردی زحمات فراوان و شایسته‌ای برای اسلام کشیده است و مسلمانان می‌توانند با حضور در این مراسم به نوعی از این مرجع معظم قدردانی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbsfbs.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما